...

Co je UGC a proč ho mají značky chtít?

Stále častěji se setkáváme s pojmem UGC, což je zkratka pro User Generated Content. Tento obsah zahrnuje širokou škálu textů a recenzí, fotografie, videa, komentáře a příspěvky na sociálních sítích. V tomto článku se podíváme na to, proč by značky měly zrovna tento druh obsahu chtít.

Co to je UGC?

UGC (User Generated Content) je veškerý obsah, který vytvářejí sami uživatelé, nikoli samotné značky či profesionální marketéři. Do UGC tedy nepatří influencer marketing.

UGC je organický content, který vzniká přirozeně mezi uživateli bez přímého zásahu značky. Naproti tomu spolupráce s influencery je placená marketingová strategie, v rámci které značky aktivně zapojují influencery, aby vytvořili a sdíleli obsah propagující jejich produkty nebo služby.

Spontánní a autentický UGC se objevuje na různých platformách, jde nejen o sociální sítě, ale i recenzní portály, blogy a fóra. První formy UGC se objevily právě na internetových fórech a blozích, kde uživatelé začali sdílet své názory a zkušenosti. S rozvojem sociálních médií a mobilních technologií se UGC stalo nedílnou součástí online marketingu a komunikace.

Mohlo by vás zajímat: Kolik stojí SEO pro web i e-shop a práce SEO specialisty

Typy UGC

Recenze a hodnocení

Jedním z nejběžnějších typů UGC jsou recenze a hodnocení produktů či služeb na platformách Google Reviews, Yelp nebo TripAdvisor, v Česku pak Testado, Rankito, Arecenze. Recenze poskytují potenciálním zákazníkům důležité informace a ovlivňují jejich rozhodování.

Fotografie a videa

Fotografie a videa vytvořená uživateli poskytují značkám (ve zmínce) autentický pohled na jejich produkty či služby. Mezi klíčové platformy, kde uživatelé sdílejí své zkušenosti v podobě fotek a videí, patří Instagram a YouTube.

Příspěvky na sociálních sítích

Také statusy, tweety nebo příběhy na Facebooku, Twitteru nebo Snapchatu, kde jsou značky označené, představují další významný zdroj UGC. Tyto příspěvky mohou značkám pomoci oslovit širší publikum a zvýšit engagement.

TIP: 12 nejlepších nástrojů pro správu sociálních sítí v roce 2024

Blogové příspěvky a články

Také blogové příspěvky nebo články, které píší zákazníci nebo fanoušci značky, jsou velmi hodnotné. Hlavním přínosem těchto podrobných recenzí, návodů nebo osobních zkušeností je jejich autenticita.

Spontánní a autentický UGC se objevuje na různých platformách, jde nejen o sociální sítě, ale i recenzní portály, blogy a fóra.

Výhody UGC

Autentický UGC obsah přináší značkám řadu výhod. Jde o vyšší důvěryhodnost, engagement, povědomí o značce a úsporu nákladů. Pojďme se na ně podívat podrobněji.

Vyšší důvěryhodnost

Oproti tradiční reklamě je UGC mnohem autentičtější a důvěryhodnější. Logicky mají lidé tendenci důvěřovat více obsahu, který vytvořili jiní nezaujatí uživatelé. Když si potenciální zákazníci přečtou nebo vidí pozitivní recenze na produkt, je mnohem pravděpodobnější, že produkt vyzkouší. 

UGC tedy funguje jako silný social proof (sociální důkaz), který je klíčovým faktorem v rozhodovacím procesu zákazníků a může výrazně ovlivnit prodeje.

Vyšší zapojení uživatelů (engagement)

Obsah vytvářený uživateli často generuje vyšší míru zapojení. Lidé se rádi zapojují do konverzací, komentují a sdílejí příspěvky, které vytvořili jejich přátelé či známí. Tento druh obsahu přirozeně zvyšuje interakce na sociálních médiích a buduje aktivní komunitu kolem značky.

Obsah vytvářený uživateli často generuje vyšší míru zapojení. Lidé se rádi zapojují do konverzací, komentují a sdílejí příspěvky, které vytvořili jejich přátelé či známí.

Širší povědomí o značce

Když uživatelé sdílí obsah související se značkou, pomáhají tím rozšiřovat její dosah. Každý sdílený příspěvek, recenze nebo fotografie může přitáhnout pozornost nových potenciálních zákazníků, kteří by jinak na značku nenarazili. UGC tak může efektivně zvyšovat povědomí o značce a oslovovat širší publikum.

Nižší náklady na marketing

Vytváření profesionálního obsahu bývá nákladné i časově náročné. UGC často vyžaduje minimální investice. Značky mohou využít obsah, který pro ně vytvořili jejich zákazníci, ve svých marketingových kampaních. Ušetří tak náklady na produkci a získají autentický materiál rezonující s publikem.

Jak začít s UGC?

Pokud máte jasnou strategii, může vaší značce User Generated Content hodně přilepšit. Níže najdete kroky, které vám pomohou s UGC začít:

  1. Nastavte si cíle – Stanovte si jasné cíle, které chcete pomocí UGC dosáhnout. Je to zvýšení povědomí o značce, větší zapojení uživatelů nebo získání autentického obsahu pro danou marketingovou kampaň?
  2. Vyberte vhodné platformy – Zjistěte, kde je vaše cílová skupina nejaktivnější. Nejčastějšími platformami jsou Instagram, Facebook nebo TikTok, ale třeba zrovna vaše cílová skupina brouzdá mnohem častěji na internetu, kde si pravidelně pročítá články a recenze.
  3. Podněcujte uživatele k tvorbě obsahu Povzbuďte své zákazníky a fanoušky, aby sdíleli své zkušenosti s vaší značkou. Můžete pořádat soutěže, výzvy nebo je jednoduše požádat o označení a zaslání nebo sdílení jejich příběhů, fotek, atd. K povzbuzení zákazníků můžete využít i influencery.
  4. Vytvořte unikátní hashtag – Pomocí vlastního hashtagu můžete snadno sledovat a shromažďovat veškerý obsah související s vaší značkou. Nezapomeňte své sledující motivovat k tomu, aby daný hashtag používali.
  5. Sdílejte UGC – Aktivně sdílejte nejlepší obsah od vašich uživatelů na svých oficiálních kanálech. Tímto způsobem nejen poděkujete svým zákazníkům, ale zároveň motivujete další k tvorbě obsahu.
  6. Poskytujte zpětnou vazbu – Oceňte jakékoliv úsilí svých zákazníků a poskytněte jim pozitivní zpětnou vazbu. To posílí jejich loajalitu k vaší značce a podpoří další a možná i lepší tvorbu contentu.
  7. Analyzujte výsledky – Pravidelně sledujte, jaký dopad má UGC na vámi stanovené cíle a upravte podle toho svou strategii.
Stanovte si jasné cíle, které chcete pomocí UGC dosáhnout. Je to zvýšení povědomí o značce, větší zapojení uživatelů nebo získání autentického obsahu pro danou marketingovou kampaň?

Mohlo by vás zajímat: 10 tipů na nejlepší SEO nástroje

Na co si dát pozor?

Používání UGC může vyvolat právní a etické otázky, zejména pokud jde o autorská práva a soukromí uživatelů. Vždy si zajistěte nebo zkontrolujte, že máte od uživatele souhlas se sdílením jeho obsahu.Největší výhoda UGC může představovat i největší nevýhodu. Tím, že obsah vytváří uživatelé nezávisle na vás, nemáte kontrolu nad kvalitou a vhodností obsahu. Ne všechny příspěvky uživatelů budou odpovídat standardům vaší značky, a některé mohou reputaci značky dokonce poškodit. Připravte si proto strategii, jak negativní recenze, komentáře a reakce zvládnout.

Často kladené dotazy

Co to je UGC creator?

UGC creator je osoba, která vytváří a sdílí obsah formou fotek, videí, recenzí nebo příspěvků, které se týkají určité značky, produktu nebo služby. Obsah tvoří dobrovolně a autenticky, často ho sdílí na sociálních sítích nebo jiných online platformách.

Kdo je UGC tvůrce?

UGC tvůrce je běžný uživatel, fanoušek nebo zákazník, který vytváří obsah týkající se určité značky nebo produktu. Tento obsah může zahrnovat recenze, fotografie, videa nebo příspěvky na sociálních sítích. UGC tvůrci nejsou placení influenceři, ale jejich autentické příspěvky mají velký vliv na důvěryhodnost a popularitu značky.

Co je UGC spolupráce?

UGC spolupráce je forma partnerství mezi značkou a jejími zákazníky nebo fanoušky, kteří vytvářejí a sdílejí obsah související se značkou. Značka může pobízet zákazníky k tvorbě obsahu prostřednictvím soutěží, výzev nebo specifických kampaní, kde jsou uživatelé motivováni sdílet své zkušenosti a příběhy.

Co je UGC video?

UGC video je video obsah vytvořený uživateli, který může mít podobu recenze, návodu nebo osobní zkušenosti týkající se určité značky nebo produktu. Tato videa jsou autentická, což zvyšuje jejich důvěryhodnost a zapojení ostatních uživatelů.

Jak funguje UGC?

UGC funguje tak, že běžní uživatelé vytvářejí obsah, který pak sdílejí na sociálních sítích nebo jiných online platformách. Jde o fotografie, videa, recenze nebo příspěvky, které se týkají konkrétní značky nebo produktu. Značky tento obsah často sdílejí na svých oficiálních kanálech, což zvyšuje nejen autenticitu a důvěryhodnost značky, ale také posiluje zapojení komunity a buduje pozitivní vztahy se zákazníky. UGC je efektivní marketingový nástroj, který není nákladný a přináší vysokou míru angažovanosti.

Související články

Okomentovat

Please enter your comment!
Please enter your name here

Zde se nacházíte

MarketingCo je UGC a proč ho mají značky chtít?

O autorovi

Nejnovější články na blogu