...

5 způsobů, jak vydělávat blogem peníze od prvního dne

Power of Doing jsme spustili v květnu 2017 a hned prvním článkem jsme si vydělali $83 (cca 1800 Kč). Od té doby jsme přidali řadu dalších způsobů vydělávání a blog nyní generuje výdělek v rozmezí 3-10 tisíc korun za měsíc, i když ho aktivně nepropagujeme.

Vydělávání blogem je úplně normální

Vydělávání peněz psaním blogu není nic špatného. Především v případě blogů, které svým čtenářům ulehčují práci a učí je něco nového, co jim dlouhodobě pomáhá.

Například u nás na Power of doing píšeme podrobné návody o blogování, propagaci, podnikání on-line a kryptoměnách. Naše informace jsou zadarmo, nemusíte za ně platit. Největší radost máme stejně z toho, když nám píšete, že jsme vám pomohli. 🙂 Zpoplatněním stránek bychom o tohle kouzlo přišli.

Proč si ale nepřivydělat formou, která čtenářům nakonec ještě pomůže?

Způsobů, jak si pomocí blogů vydělávat, je spousta. Probereme společně ty, které můžete na svém blogu použít od první dne.  

  1. Affiliate marketing
  2. Prodávání reklamy
  3. Platby za články – psaní i publikace
  4. Individuální spolupráce
  5. Přijímání děkovného

Kolik si můžete svým blogem reálně vydělat

Blogování pro radost je zábava, pokud si ale blogem plánujete i vydělávat, je to dřina. Příjem z blogování není stálý a kvůli tomu je naprostá nutnost vybudovat si několik zdrojů příjmů.  

Blog jako hobby

 Pokud máte svůj blog jako koníček a píšete články po večerech, zvládnete si vybudovat příjem 1000 Kč – 5000 Kč za měsíc, zhruba do jednoho roku.

Blog jako primární zdroj příjmu

 Když se blogu věnujete na plný úvazek, můžete si do jednoho roku vydělávat v rozmezí 10 000 Kč – 30 000 Kč za měsíc. Opravdu úspěšní blogeři ovšem kombinují všechny způsoby výdělku dohromady a mnohdy mají 15-20 různých zdrojů příjmu.

1 ) Affiliate marketing

Nejlépe se vydělává tím, že vašim čtenářům pomáháte. Affiliate je náš nejvýdělečnější způsob, jak vydělávat na blogu. Jde o spolupráci se značkami, firmami a produkty, kdy si na svůj blog umístíte odkaz, a pokud čtenář po prokliku produkt zakoupí, získáte provizi.

Na první pohled to zní jako invazivní technika, kterou byste na svém blogu neradi viděli. Nebudete přeci prodávat hrnce! Ale affiliate se dá dělat chytře a způsobem, který je pro vás i vaše čtenáře prospěšný. Pokud budete propagovat jen to, co sami využíváte a jste s tím spokojení, není důvod se affiliate vyhýbat. Dám vám příklad.

   #Příklad č.1: Článek o cestovním pojištění

S Luckou jsme neustále na cestách a v jednom kuse jsme řešili cestovní pojištění. Každou chvíli jsme se probírali pojistnými podmínkami, porovnávali zkušenosti, ceny a plnění. Většina pojišťoven vás také pojistí na maximálně tři měsíce, a pak se musíte vrátit do ČR, nebo zaplatit o dost peněz navíc.

Tak jsem se rozhodl, že udělám pořádný průzkum a napíšu o tom článek. Od prvního dne má článek slušnou návštěvnost a začaly se hrnout provize za prodej pojištění. Jak je to možné? AXA a True Traveller, dvě zmíněné pojišťovny v článku, mají partnerský program. Dohodli jsme se s nimi na podmínkách a od AXA jsme dostali 50 % slevu.

Průměrný měsíční výdělek z pojištění AXA
Průměrný měsíční výdělek z pojištění AXA

Vidíte? Vyřešili jsme vlastní problém, jeho řešení předali našim čtenářům a ještě na tom něco vyděláme. Z každého člověka, kdo se z našeho článku na jednu z pojišťoven proklikne a do 30 dnů nakoupí, získáme 8 – 15 % provizi.

    #Příklad č.2: Článek o Grammarly

Když jsme bydleli v Kanadě, komunikace s okolím probíhala jen v angličtině. Nechtěli jsme vypadat jako tupci (kdybychom dělali chyby) a tak jsme si našli aplikaci Grammarly, která nám psaný projev pomáhala (a dodnes pomáhá) vylepšovat.

Aplikace v základní verzi, která je zdarma, opravuje chyby ve slovech, kontroluje gramatiku a stylistiku. Funguje ve Wordu, na webu i na telefonu, prostě úplná pecka.

Náhled článku o Grammarly
Náhled článku o Grammarly

Byla to ale úplně nová aplikace a byli jsme z našeho okolí první, kdo jí objevil. Tak jsme o ní napsali článek! Kontrola anglické gramatiky zdarma byl druhý český článek na blogu a během dvou týdnů nám vydělal $83.

Návštěvnost při publikaci článku
Návštěvnost při publikaci článku

Článek jsme publikovali 4.6.2017, nasdíleli na všechny sociální sítě a poslali ho všem našim kamarádům. Podařilo se nám za jeden den vygenerovat neuvěřitelných 3630 návštěv a začaly přicházet konverze.

vydelavani blogem 3

U Grammarly totiž dostanete $0,2 (zhruba 4 Kč) za každého, kdo si aplikaci zdarma stáhne a $20 za každý nákup ročního předplatného premium verze. To znamená, že:

  1. Jsme čtenářům poradili skvělou aplikaci na opravu angličtiny
  2. Aplikace čtenáře nic nestojí, ale přináší jim velký užitek
  3. Máme za každého, kdo aplikaci vyzkouší, 4 Kč

Během dvou následujících týdnů jsme měli celkem 219 stažení aplikace a z toho si dva lidé pořídili roční předplatné, dohromady jsme získali $83. Od té doby článek generuje každý den v rozmezí $0 – $2. To je několik stovek měsíčně. Na to, že jsme na článek už rok nesáhli, je to fajn 🙂

Jaké konkrétní produkty například propagovat

Propagovat můžete celkem cokoliv. Postupem času jsme přišli na to, že většina on-line produktů je na affiliate marketing už připravena a propagovat můžete také celé e-shopy. Co můžete propagovat hned ze začátku?

Blogujete o cestování

Blogujete o produktivitě nebo dvojjazyčně

  • Grammarly – kontrola anglického pravopisu – $0,2 za stažení aplikace

Blogujete o on-line byznysu

  • Fiverr – zadejte svojí práci jiným – $10 – $150 za první objednávku

Blogujete o kryptoměnách

  • Coinbase – $10 za každého člověka, kdo přes vás nakoupí Bitcoin

Další nápady na produkty, služby a stránky, o kterých můžete psát, najdete na Mladypodnikatel.cz.

2 ) Zveřejňování reklamy na blogu

Nejznámnějším způsobem vydělávání je umístění reklamy na váš blog. V případě takové reklamy dostáváte odměnu v rozmezí 0,3 Kč – 5 Kč za klik, ale na úkor pohodlí čtenářů.

Spousta lidí dnes používá aplikace pro blokování reklamy a ruku na srdce – koho z vás neotravuje, když se vám uprostřed článku načtou tři reklamy?

seznam vydelavani reklamou 1024x365 1

V České republice se nejvíce využívají reklamy z Skliku (služba od seznam.cz). Oproti ostatním poskytovatelům reklam má Sklik několik výhod:

  • Nepotřebujete živnostenské oprávnění
  • Vložení reklamního kódu je jednoduché
  • Můžete vkládat reklamu pomocí WordPress pluginů

Efektivnější variantou je používat reklamy přímo od Googlu, k tomu se používá služba Adsense. Na tu ale musíte mít založenou živnost, oficiálně odvádět DPH vyplňovat spoustu papírů. Googe Adsense je údajně o 10 – 30 % výkonnější než Sklik, ale kvůli administrativě začíná většina blogerů spíše s Sklikem.

3 ) Placené články

Jakmile se alespoň trochu rozepíšete, můžete začít psát články pro druhé. V České republice existuje několik portálů, kde hledají marketéři copywritery. Svůj blog použijete jako ukázku svojí práce a můžete začít psát PR články pro druhé.

Nabídka českých copywriterů
Nabídka českých copywriterů

Pokud už máte určitou návštěvnost blogu, můžete nabízet placené články naruby – za zveřejnění PR článku u vás na webu dostanete odměnu.

Počítejte s tím, že potřebujete návštěvnost alespoň 1000 lidí za měsíc a odměna za publikaci se pohybuje v rozmezí 100 – 600 Kč za jeden článek. Pro oba dva případy se registrujte na těchto platformách:

4 ) Individuální spolupráce

Navazovat individuální spolupráce s různými značkami není tak složité, jak se to může zdát. Naše největší spolupráce jsme získali tak, že jsme je zkrátka oslovili.

Například jsme vyrazili na měsíční cestu po kouzelných místech v ČR s Amazing Places a vše to začalo jedním drzým e-mailem. Viděli jsme, že naše kamarádka dávala fotky z pěkného zámku a psala, že se tam dostala z Amazing Places. Zdálo se nám to jako super způsob cestování po ČR, tak jsem sednul, napsal e-mail a bylo to. Takhle vypadal:

E-mail, kterým začala naše spolupráce s Amazing Places
E-mail, kterým začala naše spolupráce s Amazing Places

Takže se nebojte a oslovujte. V nejhorším hodí váš e-mail do koše 🙂

5 ) Přijímejte děkovné

Znáte tlačítka ‚‚Donate’’ nebo ‚‚Přispějte na provoz’’? Jejich nastavení je extrémně jednoduché, v případě WordPressu vám dokonce bude stačit jednoduchý plugin.

I když čtenáři finanční poděkování moc nevyužívají, tlačítko vás nic nestojí a občas se nějaká odměna objeví.

sbirejte dekovne 1024x335 1

Máte další způsoby vydělávání, které sami používáte? Napište nám je do komentářů! 🙂 

Související články

6 COMMENTS

  1. Díky moc za článek! Znám většinu možností vyjma těch českých serverů Placla.cz; Copywriting.cz; KupObsah.cz. Zkoušeli jste je sami někdy? Mám trochu strach, jestli se vyplatí si blog „zamořit“ články odtamtud, resp. jaká je kvalita těch článků. Nebo si je můžu napsat sama? To po tom, ale stovka nebo dvě není moc velkej vejvar 😉 Diana

    • Ahoj Diano, nezkoušeli. Nikdy jsme to nepotřebovali 🙂 Známe několik blogů, které je využívají. Jako přivýdělek na tom nevidím nic špatného, pokud vyloženě nehoníš SEO 🙂

  2. Dobrý den, děkuji za inspirativní článek. Měla bych námět na podobný článek „Jak prodat svůj blog“, myslím tím doslova. Zajímalo by mě jestli je to vůbec možné, třeba pokud je na službě Blogger od Google, i když předpokládám, že asi ano.

  3. Ahoj,
    zajímalo, jak to je s účetnictvím. Předpokládám, že affil se dělá minimálně na živnosťák.
    A taky, jak je to při investice a daně. Tento typ článku se opravdu špatně hledá…
    Jinak pěkné stránky. V mnohém jsou pro mě inspirací.
    Ať se daří.

    • Ahoj Bořku, daní se úplně stejně jako jakýkoliv jiný příjem. A ano, na affiliate potřebuješ živnostenský list.

  4. Článek super, ale nikde nevidím možnost monetizace formou „část zdarma, zbytek za peníze“. Jako příklad uvádím Bloomberg nebo Wall street Journal články. Osobně mám dost rozsáhlý blog a nevím, jak nastavit tlačítko, ani jak zpřístupnit plnou verzi po zaplacení. Je to jen technický problém, ale budu rád za radu, klidně i profesionálně (zaplatím). Díky.

Okomentovat

Please enter your comment!
Please enter your name here

Zde se nacházíte

Finance a investice5 způsobů, jak vydělávat blogem peníze od prvního dne

O autorovi

Lukáš Konečný
Lukáš Konečnýhttps://www.lkmedia.cz
Jsme duší markeťák, miluji hory a procestoval jsem desítky zemí světa. Na tomto blogu pro vás tvořím obsah z tématických oblastí, které jsou mi velmi blízké: o cestování, marketingu, financích a zdraví.

Nejnovější články na blogu