...

Jak vytvořit publikační plán na sociální sítě? Stáhněte si předlohu

Pracujete jako manažer sociálních sítí nebo se na nich snažíte prorazit se svým byznysem? Pak byste měli používat publikační plán na sociální sítě, protože pravidelné příspěvky jsou základ. Stáhněte si naší předlohu

Jak na profesionální správu sociálních sítí

Ať tvoříte příspěvky na sociální sítě pouze pro svůj blog, nebo pro velkou firmu, publikační plán by měl tvořit každý, kdo se snaží své snahy v oblasti onlinu profesionalizovat. Přečtěte si také tipy, jak tvořit obsah na sociální sítě.

Publikační plán umožní přemýšlet v delším horizontu, optimalizovat obsah, který publikujete a zpětně se stává pomocníkem při vyhodnocování jednotlivých kampaní. Blogerům pomůže s diciplínou a malé firmě k udržení směru v komunikaci.

publikační plán na sociální sítě šablona
Vzor publikačního plánu, který používáme napříč klienty i na naše projekty.

Co vše by mělo být v publikačním plánu na sociální sítě?

Publikační plán vychází z obsahové strategie, která se standardně tvoří na jeden rok. Obsahová strategie se standardně rozpracovává do obsahového plánu pro jednotlivé distribuční kanály.

Z toho pak vychází i publikační plán. Osobně doporučuji si zapracovat do jedné tabulky publikační plán na jednotlivé měsíce i obsahový plán na celý rok, a to pouze z praktického hlediska, abyste nemuseli chodit do dalších tabulek a marketingových materiálů.

V minimalistickém publikačním plánu by mělo být datum, kdy bude příspěvek publikován, obsah, který půjde na sociální sítě (text + foto) a médium, na které budete příspěvek publikovat.

Praktické je mít i kolonku, zda byl příspěvek naplánován a pro manažery je vhodné přidat i místo, kde můžou příspěvek schvalovat.

Osobně již nepřidávám do publikačního plánu čas, kdy by měl být příspěvek publikován, protože používám nástroje, které mi automaticky doporučí ten nejideálnější. Pokud ale žádné nástroje nepoužíváte, je vhodné si i zaznamenávat čas pro zpětné vyhodnocování.

Jak dopředu plánovat? 

Záleží na projektu, někdo plánuje dopředu měsíc, jiní pouze týden. Plán byste měli ale tvořit pravidelně. Pokud se rozhodnete pro týdenní plánování, měli byste mít hotový plán vždy v neděli bez vyjímky. Pro freelancery je důležitá disciplína, tento jednoduchý systém vám k tomu může pomoci.

publikační plán na sociální sítě šablona
Obsahový plán pro jednotlivé měsíce si připravte v rámci jedné tabulky

Uspořádejte si tabulku přehledně a prakticky

Velká část marketérů si vybarvuje barevně neděle či pondělí pro lepší orientaci v tabulce. Já volím neděle. Přípravu tabulky neodflákněte, budete ji používat roky. Proto si nezapomeňte připravit rolovací prvky a naformátujte vše dle toho, co je v buňkách.

Pracujte kontinuálně, plánujte najednou

Do pole Text si zanesete text příspěvku tak, jak jej budete chtít publikovat na vybrané sociální sítě. Jedná-li se o příspěvek s obrázkem či videem, dáme odkaz na video/obrázek či název videa/obrázku (když ho nemáme online) do druhé kolonky.

Kolonka “Schváleno” je pro ty, kteří obsah na sociání sítě nechávají schválit nadřízeným. Ideální způsob, jak sdílet tabulku s dalšími členy týmu, je pracovat v Google Sheets.

Jaké jsou nejlepší nástroje na plánování na sociální sítě v roce 2023?

Pokud jste profesionál nebo si potřebujete urychlit práci, nástroje na plánování na sociální sítě budete potřebovat. Proč?

Z jednoho místa můžete naplánovat příspěvky na všechny sociální sítě, máte je přehledně v kalendáři a hlavně mají i integrované analytické nástroje, které vám pomáhají jednotlivé aktivity vyhodnocovat.

A to i měsíce zpětně. Níže jsou některé z nejpopulárnější, většinou si můžete vyzkoušet trial na 7-30 dnů. Doporučuji si vyzkoušet více nástrojů, než se rozhodnete si některých z nich zaplatit.

  • Buffer,
  • Hootsuite,
  • Loomly,
  • Zoho Socia,l
  • Sprout Social,
  • Later,
  • SocialBee,
  • Sendible,
  • Semrush,
  • Tweetdeck,
  • ContentCal – Adobe Express,
  • Planoly.

Celý článek o nejlepších nástrojích na plánování najdete tady.

Kupte si šablonu od nás a ušetřete čas

Tvorba šablony vám zabere 1-2 hodiny podle toho, jak moc jste zběhlí v Google Docs nebo Googlu. Pokud chcete jít raději hned tvořit, připravili jsme pro vás hotovou šablonu v Excelu a Google Docs.

Plán je připravený tak, abyste ho bez velkých úprav mohli okamžitě začít používat. ☺️

Další články pro začínající i pokročilé v online marketingu

Kolik stojí vzor publikačního plánu na sociální sítě?

Vzor stojí 59 Kč, tedy méně než jedna káva v Praze.

Získám publikační plán okamžitě po zaplacení?

Ano, přijde vám do e-mailu. ☺️

Existuje nástroj na plánování na sociální sítě ZDARMA?

Tweetdeck na plánování na Twitteru je ZDARMA a pro plánování na FB a IG můžete používat Meta Creative Studio přímo od Facebooku.

Související články

Okomentovat

Please enter your comment!
Please enter your name here

Zde se nacházíte

MarketingJak vytvořit publikační plán na sociální sítě? Stáhněte si předlohu

O autorovi

Lucie Konečná
Lucie Konečnáhttps://www.lkmedia.cz
Cestování miluji úplně od útlého dětství, v naší rodině koluje i historka, že až na své první cestě do zahraničí jsem začala spát celou noc. 😁 Procestovala jsem už víc jak 40 zemí, žila jsem v Kanadě i Mexiku a mým snem je nyní domek v Portugalsku. Živím se online marketingem, miluji knihy, věnuji se ale i hodně sportu, zdravému životnímu stylu a zajímá mě vše kolem spánku. Jsem také provozní ředitelka nanoSPACE.

Nejnovější články na blogu