...

Zvýšení obratu vašeho e-shopu při správném využití srovnávačů cen

Při rozvoji svého online podnikání budete muset využít řadu strategií a nástrojů k podpoře růstu vašeho e-shopu. Marketingové kampaně se mohou ukázat jako velmi přínosné, ale uvažovali jste také o využití nástroje pro srovnání cen?

Jak funguje srovnávač cen?

Pro spotřebitele funguje srovnávač cen jako Heureka, Zboží.cz, Google Shopping nebo Modio.cz v zásadě jako vyhledávač a katalog, který zobrazuje produkty vedle sebe a porovnává funkce, jako jsou obrázky produktů a ceny.

E-shopu obvykle společnost účtuje poplatek a zároveň vyžaduje, abyste odeslali fotografie, popisy, ceny a další informace o produktu, aby se vaše produkty mohly zobrazit v příslušných vyhledáváních vedle jiných srovnatelných produktů.

modio srovnavac
Ukázka srovnávače (Modio.cz)

Je zřejmé, proč zákazníci nakupující online milují srovnávače cen, ale jak můžete jako maloobchodníci elektronického obchodování těžit z těchto porovnávačů?

💡 I když se může zdát neintuitivní umístit vaše produkty do stejného srovnávacího portálu, ve kterém se nachází i vaše konkurence, realita je taková, že tato strategie vám může pomoci získat důležité informace o konkurenci a urychlit prodej.

Srovnávače neslouží pouze k tomu, aby si zákazníci vybrali ten nejlepší produkt, ale také vám jako maloobchodníkovi nabízejí množství údajů o současném tržním místě a umístění vaší značky nebo produktů.

Použitím porovnávače ve vašem oboru se můžete průběžně informovat o tom, kdo co prodává, o nákladech a trendech produktů, a dokonce identifikovat nedostatky vašich konkurentů nebo prodávaného produktu či služby.

srovnani zbozi cz
Ukázka srovnání na Zbozi.cz

Kromě toho, že vám tyto nástroje pomohou udržet si přehled o tržních ukazatelech, mohou vaší firmě pomoci i mnoha jinými způsoby.

  • Protože se většina zákazníků, kteří používají srovnávač cen, rozhodla koupit, vyhráli jste už polovinu bitvy – vaše produkty jsou těsně před zakoupením. Zákazník se nyní snaží koupit nejlepší produkt za nejlepší cenu. Toto je vaše příležitost upoutat jejich pozornost a přivést je na váš web.
  • Největší výhodou používání srovnávačů je zvýšený provoz na vašem webu, což zlepší výsledky ve vyhledávání. Srovnávač můžete tedy také využít pro SEO optimalizaci. Pro malé a střední online maloobchodníky to může být nejrychlejší a nejekonomičtější přístup, který zaručuje schopnost postavit se velkým značkám.

Použití srovnávačů cen pro růst vašeho byznysu 

Rozsáhlejší dosah

Srovnávače cen vám umožní rozšířit dosah vašich stránek a objevit nové zákazníky.

Více konverzí 🥇

Potenciální zákazník může navštívit váš web pomocí nástroje pro porovnávání cen poté, co viděl obrázek produktu, zná cenu a přečetl si vaši značku nebo web atd. Protože kupující jsou více ochotni kliknout ve srovnávači na produkty, které upoutají jejich pozornost, existuje větší šance, že takto získáte dalšího zákazníka.

Objevte, kdo co prodává 🥈

Srovnávač vám umožní analyzovat konkurenční produkty na jednom místě, kdy získáte také přehled o trhu. Můžete vyhledávat podobné produkty a zjistit, kdo jsou vaši konkurenti a v čem je každý z nich jedinečný – mají například lepší zákaznické služby nebo uživatelsky přívětivý web? Zaslouží si také zjistit, co dalšího vaši konkurenti prodávají, protože na vašem webu možná chybí populární produkty, a tak možná přicházíte o lukrativní obchodní příležitosti.

Nastavte atraktivní ceny pro vás i vaše zákazníky 🥉

Maloobchodníci neustále mění ceny ve snaze udržet si náskok před konkurencí. Bez ohledu na velikost vaší firmy by proto neměly mít vaše produkty zastaralé ceny. Ačkoliv nemusí být vaší strategií soutěžit pouze o cenu, vždy byste se měli ujistit, že svým zákazníkům nabízíte konkurenceschopnou cenu. Srovnávače představují způsob pomoci při porovnání vaší nabídky na trhu.

porovnani cen heureka
Porovnání cen na Heuréce

Podívejte se na všechny podrobnosti

Většina zákazníků si obvykle nevybere nejlevnější položku v nabídce. Ještě před konečným nákupem berou v úvahu také další doplňující informace, včetně nákladů na dopravu, záruky za službu a popularitu prodejce. Ve výsledku si pak raději stokorunu připlatí, ale zvolí obchod, který je nějakým způsobem zaujme. Vám se tak otevírá možnost, podívat se na všechny tyto podrobnosti u konkurence.

Podívejte se na hodnocení a recenze

Je velmi důležité, aby měl každý online obchod dobrou pověst mezi svými zákazníky a mnoho srovnávačů cen podporuje neformální, ústní recenze prostřednictvím hodnocení zákazníků. Pozorováním hodnocení a recenzí zveřejněných zákazníky můžete zjistit, které produkty jsou hodnoceny nejlépe.

Většina recenzí navíc zahrnuje kritiku za služby spolu s recenzí produktu, takže můžete ověřit, jak dobře vaši soupeři plní očekávání svých zákazníků. Zde můžete zjistit, zda byste mohli dělat lepší práci.

hodnoceni obchodu heureka
Hodnocení obchodu na Heuréce

Dávejte pozor na oblíbené produkty a trendy 

Mnoho porovnávačů si vybírá špičkové produkty nebo zvýrazňuje známé produkty na své vstupní stránce. Pozorováním trendů na trhu můžete zajistit, že budete mít na skladě správné zboží a budete jej prodávat za konkurenceschopnou cenu, abyste plně využili zvýšenou poptávku.

Závěrem 

Aby si organizace udržely náskok ve světě elektronického obchodování, musí najít způsoby, jak přilákat roztříštěnou základnu spotřebitelů a rychle a snadno dodat to, co hledají. Nástroj pro porovnávání cen může být velmi efektivním kanálem nejen pro růst tržeb, ale také pro udržení náskoku před konkurencí.

Kromě využití těchto porovnávačů jako součásti vašeho marketingového přístupu vám poskytne rychlý přehled o důležitých tržních trendech, a umožní vám tak trávit čas v jiných oblastech propagací vaší společnosti.

Související články

Okomentovat

Please enter your comment!
Please enter your name here

Zde se nacházíte

MarketingZvýšení obratu vašeho e-shopu při správném využití srovnávačů cen

O autorovi

Lukáš Konečný
Lukáš Konečnýhttps://www.lkmedia.cz
Jsme duší markeťák, miluji hory a procestoval jsem desítky zemí světa. Na tomto blogu pro vás tvořím obsah z tématických oblastí, které jsou mi velmi blízké: o cestování, marketingu, financích a zdraví.

Nejnovější články na blogu