Marketingových nástrojů na správu sociálních sítí je na trhu velké množství. Liší se nejen v ceně, v počtu sociálních sítí, na které lze hromadně přidávat příspěvky, uživatelským rozhraním, ale i v pokročilé analytice. Dnes se podíváme na 12 nejpopulárnějších na trhu.
Proč používat nástroje na správu sociálních sítí?
Je to jednoduché, ušetří vám spoustu práce, protože přes jeden software (často mají i aplikaci do telefonu), můžete naplánovat příspěvky na několik sociálních sítí najednou. Vyplatí se do nich investovat, ať už jste freelancer s několika klienty nebo firma. U marketingových firem jsou tyto nástroje samozřejmostí.
Malé firmy a začínající freelanceři většinou začínají na Zoho Social (skvělá cena), influenceři zas používají Planoly nebo Later, agentury nejčastěji volí Sendible a větší agentury Sprout Social, protože je nejzavedenější na trhu. Já ovšem doporučuji vyzkoušet více nástrojů, protože mívají trial zdarma a můžete si tak jednoduše vybrat, co vám nejlépe vyhovuje. Na konci článku najdete i tip, kde koupit nástroje na správu sociálních sítí levně. Tak čtěte do konce :-).
Na co všechno se díváme při výběru marketingového nástroje
- Cena,
- Počet podporovaných sociálních sítí,
- uživatelské rozhraní,
- možné napojení na další aplikace,
- analytika.
Jak si vybrat nástroj, který vám bude vyhovovat?
Doporučuji si vybrat 2-3 nástroje z našeho seznamu, které splňují váš budget a podporované sociální sítě, jež potřebujete, a poté si vyzkoušet, jak se vám s nástrojem pracuje. Všechny nástroje mají zkušební verzi ZDARMA, během které byste si měli vyzkoušet, který z nástrojů nejvíce vyhovuje vám nebo vašemu týmu.
Máte publikační plán na sociální sítě?
Následující nástroje vám pomůžou se správou a plánování příspěvků, ale nevytvoří za vás obsah. Mnohem snáze se tvoří příspěvky, když máte připravený publikační plán a dlouhodobou strategii.
O přípravě publikačního plánu máme samostatný článek. Tvorba šablony vám zabere 1-2 hodiny podle toho, jak moc jste zběhlí v Google Docs nebo Googlu a či umíte používat chatGPT nebo ne 😅. Pokud chcete jít raději hned tvořit, připravili jsme pro vás hotovou šablonu v Excelu a Google Docs.
Plán je připravený tak, abyste ho bez velkých úprav mohli okamžitě začít používat. ☺️
Nejlepší marketingové nástroje na plánování na sociální sítě
Pravidelné plánování a vyhodnocování obsahu je klíčem k úspěchu na sociálních sítích. Naštěstí existuje řada skvělých nástrojů, které vám pomohou naplánovat příspěvky najednou a poskytují i podrobnou analytiku příspěvků.
1) Buffer
- Pro koho je vhodný: Pro začátečníky / malé firmy
- Kolik stojí: Má i verzi ZDARMA, poté od $5
- Mobilní aplikace: ANO
- Které sítě podporuje: Instagram, Tiktok (nově), Facebook (stránky i skupiny), Twitter, Linkedin (stránky i profily), Pinterest.
Buffer nabízí bezplatnou verzi pro začátečníky, můžete naplánovat až deset příspěvků až na třech kanálech sociálních médií. Bezplatný plán také nabízí zobrazení kalendáře, zkracovač odkazů buff.ly a návrhy hashtagů. Placená verze s analytikou začíná na 5 dolarech měsíčně. Placenou verzi lze vyzkoušet na 14 dnů ZDARMA. Buffer je vhodný pro začátečníky také proto, že má jedno z nejpřívětivějších uživatelských rozhraní.
2) Hootsuite
- Pro koho je vhodný: Pro větší firmy a agentury
- Kolik stojí: Má i verzi ZDARMA, $49 – $599 měsíčně
- Mobilní aplikace: ANO
- Které sítě podporuje: Instagram, Tiktok, Facebook, Twitter, Linkedin, Pinterest.
Hootsuite je jedním z nejkomplexnějších nástrojů pro správu sociálních sítí a možná i světově nejpoužívanější. Stejně jako jeho konkurenti, Hootsuite umožňuje uživatelům naplánovat obsah, umí doporučovat nejvhodnější publikační časy a nabízí robustní analytická data a umí integrovat řadu týmových aplikací, a především aplikace na zákaznickou podporu. Díky tomu lze téměř veškerou komunikaci vyřizovat přes jeden kanál.
Hootsuite nabízí i online školení a webináře pro své zákazníky.
3) Loomly
- Pro koho je vhodný: Pro větší firmy a agentury
- Kolik stojí: Trial zdarma, $35 – $359 měsíčně
- Mobilní aplikace: ANO
- Které sítě podporuje: Instagram, Tiktok, Facebook, Twitter, Linkedin, Pinterest.
Loomly se snaží konkurovat Hoosuite a to nejen cenou, napojením na různé aplikace, ale i robustní analytikou a vysokou zákaznickou podporou v podobě webinářů a online školení. Loomly je mnohem uživatelsky přívětivější, je tedy vhodnější pro týmy, které nejsou zvyklé se podobnými marketingovými nástroji pracovat.
4) Zoho Social
- Pro koho je vhodný: Pro malé firmy, freelancery
- Kolik stojí: Trial zdarma, $10 – $330 měsíčně
- Mobilní aplikace: ANO
- Které sítě podporuje: Facebook (skupiny i stránky), Twitter, Instagram, LinkedIn (profily i stránky), YouTube Channels, Google My Business listings, Pinterest
Zoho Social se sice nemůže rovnat s Loomly nebo s Hoosuite, ale pro skvělý poměr cena / výkon ho musíme dát na čtvrté místo. Pokud potřebujete pouze základní analytické nástroje a nepotřebujete napojení na všechny možné aplikace, možná byste měli zkusit trial této aplikace. Zoho Social je ideální pro všechny, kteří už si nevystačí s free verzí jednoduchého nástroje Buffer, ale potřebují začít spravovat sociální sítě profesionálně.
5) Sprout Social
- Pro koho je vhodný: Pro velké firmy a agentury
- Kolik stojí: Trial zdarma, $89 – $279 měsíčně
- Mobilní aplikace: ANO
- Které sítě podporuje: Facebook (skupiny i stránky), Twitter, Instagram, LinkedIn (profily i stránky), YouTube Channels, Google My Business Messages, Pinterest, WhatsApp, TikTok
Sprout Social se zaměřuje pouze na velké firmy a tomu odpovídá i cena. Tento nástroj používají přední světové značky a agentury (Hyatt, Ogilvy, Leo Burnett, Evernote, Microsoft). Sprout Social nabízí podobné služby jako Loomly a Hoosuite, ale jeho největší výhodou je naprosto bezchybné uživatelské rozhraní, díky kterému se v něm pracuje velmi rychle a efektivně. Má integrace s Redditem, se Slackem a dalšími nástroji na interní komunikaci.
Nejoblíbenějším plánem Sprout Social je Professional za 149 $ měsíčně (fakturováno ročně). Plán umožňuje uživatelům přispívat na deset sociálních sítí. Součástí je poměrně mocná analytika.
Stejně jako Hootusite nabízí i online školení, webináře a různé vzdělávací dokumenty a videa.
6) Later
- Pro koho je vhodný: Pro freelancery, influencery a malé firmy
- Kolik stojí: Trial zdarma, $0 – $49 měsíčně
- Mobilní aplikace: ANO
- Které sítě podporuje: Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Pinterest, TikTok
Later je extrémně populární mezi mladší generací, protože má velmi vizuálně orientované ovládání a používají ho hojně influenceři na plánování na Instagram. I když se nemůže rovnat s nástroji, jako je Sprout Social, pokud hledáte první nástroj na plánování na sociální sítě, Later je skvělou volbou. Stejně tak ho využijí menší firmy, které chtějí pouze možnost plánovat příspěvky na sociální sítě, základní analytiku a možnost pracovat v týmu na příspěvcích.
7) SocialBee
- Pro koho je vhodný: Pro freelancery a malé firmy
- Kolik stojí: Trial zdarma, $19 – $379 měsíčně
- Mobilní aplikace: ANO
- Které sítě podporuje: Facebook (skupiny i stránky) ,Twitter, Instagram, LinkedIn (stránky i profily), Pinterest, TikTok, Google My Business
Design uživatelského rozhraní SocialBee není tak sofistikovaný jako jiné nástroje, ale jeho rozložení je extrémně intuitivní
V čele je horní lišta, která obsahuje tlačítka rychlého přístupu pro vytváření/přepínání mezi pracovními prostory, přidávání nových příspěvků, konfiguraci nastavení a zobrazování upozornění na nejnovější změny aplikace. Skvělá je integrace Canvy přímo do nástroje, stejně jako možnost plánování evergreenových příspěvků, nebo napojení RSS Feedu na automatické publikování příspěvků.
8) Sendible
- Pro koho je vhodný: Pro velké firmy a agentury
- Kolik stojí: Trial zdarma, $29 – $399 měsíčně
- Mobilní aplikace: ANO
- Které sítě podporuje: Facebook (skupiny i stránky), Twitter, Instagram, LinkedIn (stránky i profily), Pinterest, WordPress, Google My Business, Youtube
Stejně jako předchozí nástroj i Sendible má integrovanou podporu Canvy. Je naprosto ideální pro agentury, můžete v něm tvořit týmy, přidělovat si navzájem úkoly a samozřejmě i sledovat výsledky. Mimo standardní funkce, jako je našeptávač hastagů a pokročilejší analytika, Sendible navíc nabízí řadu funkcí, které nejsou dostupné na jiných nástrojích pro správu sociálních médií, jako je například možnost vytvářet reporty na míru a odesílat hromadné zprávy sledujícím.
9) Semrush
- Pro koho je vhodný: Pro freelancery a malé firmy
- Kolik stojí: Trial zdarma, od $199 měsíčně (včetně SEO nástroje)
- Mobilní aplikace: ANO
- Které sítě podporuje: Facebook (skupiny i stránky) ,Twitter, Instagram, LinkedIn (stránky i profily), Pinterest, Google My Business.
Semrush je známý spíše jako přední nástroj pro SEO specialisty, ale nabízí i nástroj na plánování a analyzování příspěvků na sociálních sítí, který získáte v rámci placeného plánu. Je tedy ideální, pokud hledáte nástroj na SEO i nástroj na plánování. Semrush nabízí podobné funkce, jako většina zmíněných nástrojů, má poměrně přehlednou analytiku a můžete do něj napojit RSS feed a vytvářet zkrácené UTM odkazy.
10) Tweetdeck
- Pro koho je vhodný: Na Twitter účty
- Kolik stojí: ZDARMA
- Mobilní aplikace: Ne
- Které sítě podporuje: Twitter
Tweetdeck je naprosto ideální pro všechny, kteří chtějí nástroj na plánování příspěvků na Twitter. Tento nástroj je plně zdarma a můžete si do něj napojit tolik účtů, kolik jen chcete.
11) ContentCal – Adobe Express
- Pro koho je vhodný: Pro freelancery, malé firmy
- Kolik stojí: $9.90
- Mobilní aplikace: Ano
- Které sítě podporuje: Facebook, Twitter, Instagram
Content Cal koupil Adobe a schoval ho pod svou aplikaci Adobe Express. Je ideální pro všechny, kteří hledají jednoduchý plánovací nástroj pro Instagram, Facebook a Twitter za příznivou cenu.
12) Planoly
- Pro koho je vhodný: Pro freelancery, malé firmy a influencery (ideální na Instagram)
- Kolik stojí: $9.90
- Mobilní aplikace: Ano
- Které sítě podporuje: TikTok, Pinterest, Instagram
Planoly patří do stejné skupiny jako Later nebo Buffer a patří k nástrojům, které byly a stále jsou extrémně populární mezi influencery a uživateli Instagramu a Pinterestu (Planoly je oficiální partner Pinterestu). Má zabudovanou jednoduchou analytiku, pracuje se s ním snadno a poslouží, pokud s tvorbou na sociální sítě začínáte nebo potřebujete jednoduchý nástroj.
Jak koupit nástroj na plánování levně?
Když jsme začínali se správou sociálních sítí, hledali jsme nástroj, který bychom zakoupili jednou a provždy a nemuseli platit měsíční členství. Tehdy jsme našli nástroj Amplifr na AppSumo, kde můžete sehnat aplikace a nástroje za pár desítek dolarů od začínajících startupů.
Pokud vám nevadí, že budete používat ze začátku nástroj od firmy, která teprve v oboru začíná, můžete se zkusit podívat na AppSumo, jestli tam nenajdete social media schedulling tool nebo-li nástroj na plánování na sociální sítě. I dnes, když píšu článek, tak tam je jeden nástroj na plánování na sociální sítě, a to pouze za 59 dolarů s přístupem na vždy.
Co si z článku odnést?
- Neexistuje jeden ideální nástroj na plánování na sociální sítě. Je vhodné vyzkoušet 2-3, než se pro jeden rozhodnete.
- Většina nástrojů má trial zdarma na 2 týdny.
- Hootsuite a Loomly je vhodný pro větší firmy nebo agentury, Later a Buffer zas pro začátečníky, menší firmy nebo freelancery.
- Pro influencery a na plánování na Instagram je ideální Later nebo Planoly.
- Tweetdeck je na plánování příspěvků na Twitter a je zdarma.
- Semrush je nástroj pro SEO specialisty, ze kterého lze plánovat příspěvky na sociální sítě.
- Pokud chcete plánovat pouze na Instagram, vyzkoušejte Later.
- Velmi výhodně lze nakoupit nástroje na AppSumo, musíte ale počítat, že jsou to nástroje od startupů.