Založit si FB stránku je velmi jednoduché. Přesto vidíme na mnohých firemních profilech i účtech blogerů začátečnické chyby. Dnes se na to podíváme krok za krokem, abyste na nic důležitého nezapomněli. Dozvíte se, jak vybrat správný profilový obrázek, mrkneme se na základní prvky FB stránky a nastavíme si společně vaše první call-to-action tlačítko. Tak hurá na to, jak založit a nastavit úspěšnou stránku na Facebooku.
1) Jak si založit Facebookovou stránku
Přihlašte se na Facebook a v pravo nahoře klikněte na šipku. Rozbalí se vám menu, ve kterém vyberete “Vytvořit stránku”.
Zde si vyberte typ stránky. Pro osobní blogy doporučuji “Umělec, skupina nebo veřejné osobnost” či “Účel nebo komunita”. Poté vás Facebook vybídne, abyste vložili jméno své FB stránky.
2) Jak vybrat fotografie, které zaujmou
Jak vybrat správně profilovou fotografii? Profilová fotografie je první věc, kterou váš fanoušek vidí, jedná se o nejdůležitější vizuální prvek na vaší stránce.
Při tvorbě firemních stránek je běžná praxe používat logo firmy.Pokud se jedná o FB stránky blogu, máte dvě možnosti.
1) Máte vlastní logo
Kdy jej použít jako profilovou fotografii? Když nechcete blog příliš spojovat pouze s vlastní osobou, protože plánujete svůj blog rozšířit i o další blogery.
2) Logo nemáte/máte logo, ale chcete blog personalizovat s vlastní osobou.
V takovém případě byste neměli pochybovat, kdo na té fotografii má být. Ano, uvažujete správně – vy. A je jedno, jestli blogujete o jídle, cestování nebo fitness.
Výběr správné fotografie
Dejte si záležet na vyběru fotografie, vyberte takovou, která bude působit na lidi pozitivně a dodržujte velikost 180×180 pixelů. Fotografie by měla být ostrá a čistá.
Jak fotografii vyfotit?
Pokud nemáte v okoli profesionální fotografa, vemte si k ruce nejlepší fotoaparát, který najdete :-). Ať už se budete fotit sami nebo požádáte kamaráda, partnera či partnerku, tady máte ode mě pár rad:
- Najděte si pozadí, které je čisté, nemělo by být za vámi příliš rušivých elementů.
- Nejlepší světlo jde vždy od okna (nefoťte se proti oknu!).
- Nikdy se nefoťte na sluníčku, pokud se fotíte za slunečného dne venku, zvolte raději stín.
- Všechny fotografie vypadají lépe, pokud je vezmete o malinko víc zeshora, ale nepřežeňte to, ať nedopadnete, jak náctileté slečny v počátcích selfiemánie.
- Usmějte se.
- Vyfoťte 20-30 fotografií z různých úhlů, ať máte z čeho vybírat.
- Dejte vědět profilovou fotografií to, co děláte: Pokud jste profesionální moderátor, mělo by to být z fotografie znát. Nebojte se zakomponovat do fotografie například mikrofon. Foodblogeři mohou mít v ruce kuchařku a čepeček 🙂 fitness blogeři mohou odhalit své krásné svaly.
- Vytvořte fotografii, která bude vizuálně zapamatovatelná.
Volba úvodní fotografie
Jakou zvolit úvodní „cover“ fotografii? Úvodní fotografie dokresluje celou tvář vaší FB stránky, jak zvolit tu správnou? Nejprve si musíte uvědomit jednu důležitou věc.
Tento prvek se zobrazuje různě na počítači a smartphonu. Počítač zobrazí 820 x 312 pixelů a smartphone 640 x 360 pixelů (také záleží na velikosti smartphonu). Minimální velikost pro úvodní fotku je 399 x 150 pixelů.
Vybírejte fotografii, které dobře představí to, co děláte. Měla by to být fotografie, která prezentuje nejlépe vaší tvorbu a zaujme oko. Úvodní fotografii také můžete doplnit o text, který dovysvětlí, co přesně děláte a proč by vás lidi měli sledovat. A můžete na ně přidat i vlastní logo. Nepřehánějte to. Na tvoření jednoduchých grafik, doporučuji Canvu.
Můžete také zvolit video. To by nemělo být delší než 2 minuty a mělo by být srozumitelné i bez zvuku. Pokud se chcete představit, nedělejte to pouze tak, že tam budete tzv. mluvící hlavou. Ukažte, co děláte. Pokud i přesto zvolíte variantu “mluvící hlavy”, nezapomeňte k videu přidat titulky.
Úvodní fotografie je skvělým místem na propagaci vlastních produktů nebo eventů. Propagujte takové produkty, které nabízíte zadarmo. Nabízíte na stránkách e-book zdarma? Tady je prostor, kde ho propagovat. Dostanete tak víc lidí na vaše stránky. Chystáte nějakou akci? Zmiňte ji na úvodní fotografii.
3) Zvolte si dobré uživatelské jméno
Uživatelské jméno vybírejte opatrně, pokud má váš blog příliš dlouhý název, zkuste vymyslet zkratku, kterou si lidé snadno zapamatují. Stále by mělo být ale jasné, o co se jedná.
Vaše uživatelské jméno se promítne i do odkazu na vaší FB stránku. My jsme zvolili uživatelské jméno stejné, jako název našeho blogu a FB stránky. Náš odkaz na Facebook proto vypadá takto https://www.facebook.com/LoudavymKrokem/
4) Sdělte svým fanouškům svůj příběh
Po založení stránky přejděte do informací a dejte si chvilku na jejich vyplnění. Pečlivě vyplňte kolonku příběhu. Sdělte svým fanouškům, co děláte a proč to děláte.
Vypíchněte to, co je na vás nezajímavějšího. Na Loudavým krokem vždy zdůrazňujeme, že píšeme o tom, kolik cestování stojí. Cestovatelských blogů je milion, ale téměř nikdo vám nesdělí, kolik je jejich cesty stály. A určitě ne tak podrobně. A to vyzdvihujeme i v popisu naší FB stránky.
5) Nastavte call-to-action tlačítko
Facebook umožňuje nastavení tzv. call-to-action tlačítka, které vyzývá fanoušky k vámi vybrané interakci:
Vybrat si můžete z široké nabídky, vyzvat fanoušky můžete k napsání zprávy či emailu, můžete je odkázat na váš eshop, či aplikaci.
Tohle je k základnímu nastavení FB stránky vše.
Přečtěte si také, jak na obsahový marketing či jak na e-mailing, který vydělává miliony. Nezapomeňte se podívat na článek, jak na SEO jednoduše.
On-line kurz základů reklamy na Facebooku a Instagramu
Využijte nabídky českého webu Kurzeo.cz a pořiďte si on-line kurz základů reklamy na Facebooku. V 19 lekcích (necelé dvě hodiny) se dozvíte vše důležité, co potřebujete do začátku.
Co kurz obsahuje:
- Základy práce v Businessu Manageru
- Jak vybrat správný cíl kampaně
- Nastavit si svou první kampaň
- Jak vyzrát na rozpočet a nastavit okruhy uživatelů
- Vyhodnotit si své kampaně
- Jak být v reklamě na sociálních sítích efektivní