Chcete, aby váš LinkedIn působil profesionálně? Chcete LinkedInem přilákat více lidí na váš projekt a ještě k tomu zadarmo? Máme pro vás snadné a rychlé kroky, jak na úspěšný Linkedin.
Lidé mají tendenci dělat rychlé povrchní úsudky podle vzhledu. To platí i o HR manažeři hledající kandidáty pro otevřené pozice, ale i o potenciálních zákaznících. Mít profesionálně optimalizovaný LinkedIn je základ nejen pro ty, kteří hledají novou práci, ale pro všechny, kteří si chtějí ve své profesi budovat dobré jméno.
Málokdo si také uvědomuje, že z LinkedInu můžete nalákat na svoje projekty desítky až stovky návštěv měsíčně. Všimli jste si, kolik lidí si zobrazí váš profil měsíčně? Podívejte se, to všechno jsou potenciální zákazníci/čtenáři/zaměstnavatelé.
1) Pořádná profilová fotografie
Profilová fotografie je první věc, kterou lidi vidí, jedná se o nejdůležitější vizuální prvek vaší profesionální prezentace. Dejte si záležet na výběru fotografie, vyberte takovou, která bude působit na lidi pozitivně.
Na fotografii byste se měli široce usmívat, pozadí by mělo být nerušivé a čisté. Studie prokázala, že na lidi působí lépe, pokud jste na fotografii oblečeni elegantně.
Volte jednobarevné oblečení, které sedí k profesi, kterou zastáváte. Pokud se pohybujete v byznys světě, můžete volit i oblek či kostým. U ostatních doporučuji jednoduché bílé nebo šedé tričko, halenku nebo košili. Pro pány je dobrá volba i jednobarevný svetřík.
Jak fotografii vyfotit?
Pokud nemáte v okolí profesionální fotografa, vemte si k ruce nejlepší fotoaparát, který najdete :-). Ať už se budete fotit sami nebo požádáte kamaráda, partnera či partnerku, tady máte pár rad:
- Najděte si pozadí, které je čisté, nemělo by být za vámi příliš rušivých elementů.
- Nejlepší světlo jde vždy od okna (nefoťte se proti oknu!).
- Nikdy se nefoťte na sluníčku, pokud se fotíte za slunečného dne venku, zvolte raději stín.
- Všechny fotografie vypadají lépe, pokud je vezmete o malinko víc seshora, ale nepřežeňte to, ať nedopadnete, jak náctileté slečny v počátcích selfiemánie.
- Usmějte se.
- Vyfoťte 20-30 fotografií z různých úhlů, ať máte z čeho vybírat.
2) Profesionální úvodní fotografie
Vybírejte fotografii, která dokresluje to, co děláte. Pokud se věnujete marketingu, můžete zvolit cokoliv od fotografie počítače a kávy až po vás přednášející na eventu. Často lidé volí abstraktní fotografie. Ať už zvolíte cokoliv, měla by vždy se obracet k tomu čím jste, jako profesionál.
Tady je pár tipů:
- Účetní: Obrázek s čísly
- Architekt: Náčrt budovy
- Spisovatel: Fotografie knih, magazínů nebo novin
- Digitální nomád: Panoramatická fotografie z přírody s notebookem v ruce
- Grafický designer: Obrázek vlastní tvorby
- Nanotechnolog: Molekuly/nanovlákna
- Vědec: Zkumavky
Na tvoření jednoduchých grafik, doporučuji Canvu.
3) Česká i anglická verze LinkedIn profilu
Pokud pracujete v ČR, ale váš LinkedIn je v angličtině, měli byste si založit českou mutaci LinkedInu. Předpoklad, že všichni v ČR mluví anglicky je mylný. A vy nechcete tím, že máte LinkedIn pouze v angličtině odradit lidi.
Pokud máte LinkedIn pouze v češtině a neaspirujete na práci v zahraničí ani svou zahraniční prezenci, nemusíte se tím zabývat.
4) Chytlavý headline a shrnutí
Co napsat v headlinu
To, co se lidem zobrazuje, když přijdou na váš profil je headline. Tady je moment, kdy návštěvníka musíte zaujmout, aby na vašem profilu zůstal. Proto to byla první věc, kterou jsme u Lukáše změnili. Z „Cryptocurrency Enthusiast“ jsme přešli na „Autor kurzu Obchodování s kryptoměnami pro úplné začátečníky, bloger a digitální nomád“.
To, že je autor úspěšného blogu jsme podpořili i statusem „digitální nomád“, říkáme tím lidem, že se díky kryptoměnám a blogováním úspěšně živí online. A zároveň nalákáme lidi na náš kurz o kryptoměnách.
Chytlavé Summary (shrnutí)
Pokud se vám povede zaujmout headlinem návštěvníka, druhou věc, kterou si o vás přečte bude Summary. I tady se snažíme vyzdvihnout to nejzajímavější, co děláme a nalákat lidi na náš projekt.
Proto vyzdvihujeme, že pomáháme stovkám lidí, aby mohli také začít vydělávat online, zmiňujeme opět blog o kryptoměnách a vysvětlujeme velice v krátkosti, v čem je náš cestovatelský blog zajímavý – zveřejňujeme, kolik cestování stojí.
Příklad Shrnutí
Před dvěma lety jsem odletěl na rok do Kanady a v ten moment se mi otevřel úplně nový svět. Přesunul jsem veškerou svojí ekonomickou aktivitu na internet. Začal jsem vydělávat online a na našem blogu pomáhám stovkám lidí, aby mohli udělat to samé.
Momentálně hlavně píšu blog o kryptoměnách, produktivitě a online byznysu, likviduju muffiny, dělám marketing v naší bioprodejně Macrolife a starám se o zákazníky v CAMAXIS. Na Loudavým Krokem radíme lidem, jak nomádit a píšeme, kolik full-time cestování ve skutečnosti stojí.
Proč je důležité přidat média
Jedním z důležitých prvků, kteří mnozí opomíjí, je přidání médií. Ať už to je odkaz jen na vaši stránku, nebo fotografie z meetingu s popiskem. Tato média vypadají na LinkedInu skvěle a dokáží nalákat návštěvníky na vaše projekty. Navíc, tato média vás ukotvují jako profesionála ve vaší profesi.
Jaká přidávat média?
Přidávat můžete odkazy či soubor. Tyto odkazy a soubory by měly být relevantní k vaší práci a měly by vás ukotvit jako experta ve vaší profesi. K médiu přidáte titulek, nemusíte přidávat detailní popis, není tak důležitý, já si s tím ale stejně dávám práci.
Přidat můžete i vaše CV. Ideální je přidat minimálně dvě. Počítejte s tím, že poslední dvě se vždy zobrazí na vašem profilu, k ostatním se budou muset doklikat. Přidávejte proto to nejdůležitější nakonec.
Příklad ze života
Pokud se chcete ukotvit jako profesionál v investování, přidejte si na profil pod Summary odkaz na váš článek/Youtube, jak mluvíte o investování. Pokud nic takového nemáte, nevadí, můžete přidat zajímavý článek/kurz od někoho jiného. Bude to na lidi působit, že se dobře pohybujete v problematice.
5) Ukazujte jen relevantní pracovní pozice
Někdy máme tendenci napsat přidávat toho do životopisu i na LinkedIn, co nejvíce. Někdy je ale méně více.
- Nepřidávejte pozice, na kterých jste dlouho nevydrželi, budete působit nestále. To neplatí o stážích, nebo pracovních zkušeností tipu Working Holiday, ale u popisu by mělo být zmíněno, že jste v zahraničí pracovali v rámci Working Holiday.
- Nepřidávejte pozice, které jsou absolutně nerelevantní k vaší současné práci (To, že jste před 8 lety pracovali na pokladně rok v Albertu a nyní pracujete v IT, není relevantní. Pokud by vaše současná pozice byla v potravinářské průmyslu, práci zmiňte.)
Nezapomeňte na přidání médií
Nezapomeňte ke každé práci opět přidat zajímavá média. Můžete přidat doporučení od zaměstnavatele, které jste po práci získali, ocenění „zaměstnanec měsíce“, nebo zajímavý článek o firmě. Pokud jste pro firmu dělali cokoliv, na co jste pyšní a můžete to ukázat, přidejte to.
Příklad 1) Lukáš spoluvlastní bioprodejnu s kavárnou Macrolife v Lounech. Prodejně se stará také o marketing. Vzhledem k tomu, že kavárnu vlastní, důležitější je pro něj předně propagace kavárny než propagace vlastní tvorby pro kavárnu. Ukazuje proto lidem, co v kavárně dělají. Přidal médium, které odkazuje na přednášku, jež se v kavárně bude konat a upozorňuje na zdravé muffiny, které na prodejně vyrábějí.
Příklad 2) Lukáš se také prezentuje jako blogger. Zde přidává média, která už jsme viděli u jeho Summary. Ukazuje svůj bezplatný kurz a jeden z nejčtenějších článků.
6) Jméno školy nestačí
U vzdělání postupujeme zcela stejně jako u ostatních kategorií. Nemusíte uvádět střední školu, ale měli byste uvést bakalářské a magisterské studium.
Do popisku studia můžete popsat váš studijní obor, na co se zaměřoval a jaké kurzy jste absolvovali. Do médií můžete přidat práci, kterou jste v rámci studia prezentovali, školní úspěchy a nebo pouze odkazy na zajímavé přednášky. Pokud vám dochází nápady, můžete nahrát pouze obrázek loga. 🙂 Nikdy nevynechávejte nahrání médií! Média dodávají vašemu profilu profesionalitu a vizuální zajímavost.
7) Detaily jsou důležité
Další kategorie nepřeskakujeme!
- Volunteer Experience – V ČR dobrovolnická činnost zatím tolik neletí, ale pokud ji máte, určitě ji uveďte.
- Skills & Endorsements – Uvádějte takové schopnosti, které jsou pro vaši práci relevantní
- Recommendations – Pokud je váš bývalý spolupracovník/zaměstnavatel na LinkedInu, požádejte ho o referenci a dávejte si práci s psaním referencí ostatním
Tohle je základní nastavení LinkedInu 🙂 Pokud byste chtěli profesionální optimalizaci Linkedinu od nás, mrkněte na náš web LK Media.