...

Kolik stojí SEO pro web i e-shop a práce SEO specialisty

Už jste si přečetli náš článek co to je SEO a tipy, jak na něj a prošli jste si SEO nástroje, které k tomu potřebujete a zjistili jste, že to sami asi nedáte? Nebo vás zkrátka zajímá, kolik vás to SEO bude stát? Pak jste na správném místě, zkusíme vám objasnit, na kolik vyjde SEO práce na e-shopu i obsahovém či prezentačním webu. Vysvětlíme, proč jsou ceny, jaké jsou a co by vše měl SEO specialista zvládnout.

Kolik stojí SEO

Co všechno zahrnuje práce na SEO

SEO je multidisciplinární obor a zahrnuje tzv. technické i obsahové SEO. Málokterá agentura a specialista vám dokáže nabídnout i technické i obsahového SEO, protože obsahové SEO znamená, že SEO specialista musí rozumět i copywritingu. Na to si tedy dejte pozor. Co vše tedy zahrnuje SEO:

Analýza klíčových slov:

Tím by se mělo začít. SEO specialista by měl provést podrobnou analýzu klíčových slov, která identifikuje relevantní klíčová slova a fráze, které potenciální zákazníci používají při vyhledávání vámi prodávaného zboží nebo vámi nabízeného online obsahu.

Z analýzy klíčových slov se vytvoří strategie tvorby obsahu na váš web nebo e-shop. Proč je strategie tak důležitá? SEO specialista vytipuje tzv. málo konkurenční slova, na která se budete zaměřovat ze začátku, aby vás začaly vyhledávače vůbec brát jako autoritu v oboru. Potom, až si nějakou autoritu vybudujete, začnete pracovat na více hledaných ale i konkurenčnějších slovech.

Vzorová analýza klíčových slov: Jak to má vypadat

Na co si dát pozor: Analýzy klíčových slov se často šidí. Pokud vám nějaký „SEO specialista“ dodá pouze pár desítek klíčových slov, které nejsou nijak kategorizované, pravděpodobně neví, co dělá. Bojíte se, že jste nedostali dostatečně komplexní analýzu?

Připravili jsme pro vás vzorovou analýzu klíčových slov ve formátu, v jakém je zpracováváme a používáme my. Analýza klíčových slov je na téma účetnictví. Vzorová klíčovka je zdarma v Discordu pro předplatitele našeho Patreonu.

Tvorba SEO obsahu – a obsahový plán

Obsahový plán blogu je absolutní základ, pokud chcete přistupovat k tvorbě vydělávajícího webu systematicky a efektivně.

Z analýzy klíčových slov má SEO specialista k dispozici, co lidé nejvíce hledají včetně keyword difficulty (KD). Dle toho by měl vypracovat obsahový plán a plán prací na vašem blogu.

Měl by vybírat klíčová slova, která jsou co nejjednodušší – na která je jednoduché se dostat co nejrychleji na první místa ve vyhledávačích. Do toho musíte zvážit ale další věci jako například to, na kterých tématech největší marži (pokud jste e-shop).

Potom se musí tvořit kvalitní, relevantní a atraktivní obsah, který je optimalizovaný na klíčová slova a vyčerpává téma natolik, že čtenáři nemají potřebu jít hledat jiný obsah.

Nejhorší, co se vám může v tomto bodě psát, že vám SEO specialista nebo copywriter bude prodávat podprůměrný obsah, jen aby nějaký obsah byl.

To je k ničemu. SEO obsah musí být nejlepším obsahem na dané téma minimálně na českém internetu. Pokud nevíte, jak má vypadat, napsali jsme na náš Patreon návod, jak na dokonalý SEO článek.

Dejte si také pozor, abyste nedostávali pouze generované články umělou inteligencí. Je v pořádku, když se ChatGPT používá při psaní článku, není ale v pořádku publikovat needitovaný článek. Umělá inteligence je pouze nástroj na zlepšení kvality vašich výstupů, nikdy by ale neměla být braná její práce jako finální a hotová.

Technické SEO

Technické SEO je možná čím dál méně důležité, ale pokud jsou vaše stránky pomalé, nejsou dobře optimalizované pro mobilní zařízení a nemají dobrou strukturu, pak jste penalizováni. I proto je to jedna z prvních věcí, které se řeší. Může totiž velmi rychle pomoci v SEO.

Off-page SEO

Jako off-page SEO se označují aktivity mimo vaši webovou stránku, které pomáhají zlepšit vaše pozice ve vyhledávačích. To znamená sdílení obsahu na sociálních sítích nebo třeba linkbuilding. Linkbuilding je strategie budování zpětných odkazů. To znamená, že na vás budou odkazovat jiné stránky.

Tím, že na vás odkazují jiné stránky, dávají vyhledávačům signál, že je vaše stránka důležitá. Čím autoritativnější stránka je, tím hodnotnější je ten odkaz.

V případě linkbuildingu si dávejte pozor, aby vám SEO specialisti a linkbuildeři neprodávali odkazy z nekvalitních webů. Linkbuilding má totiž smysl jen tehdy, pokud jsou odkazy kvalitní.

Bez linkbuildingu lze dosáhnout výsledků jen velmi pomalu.

Lokální SEO

Pokud provozujete obchod, restauraci, bar nebo kavárnu, mělo by vás zajímat tzv. lokální SEO. Málokterý SEO specialista se tomu v Česku věnuje, takže možná bude problém sehnat někoho vhodného na spolupráci.

A proč je to důležité? Protože chcete být dohledatelní ve městě či městské části, ve které máte provozovnu. Optimalizace vaší webové stránky pro vyhledávání v konkrétní geografické oblasti je proto stěžejní.

Měření, analýza a optimalizace

SEO je nutné měřit pomocí vhodných SEO nástrojů. Google Analytics a Google Search Console nestačí, protože tam sledujete pouze, jak se hýbou přístupy na váš web ve vyhledávačích.

V SEO nástrojích ale můžete měřit, jak postupujete na konkrétních klíčovýcb slovech nahoru, na kolik klíčových slov už se vaše články a stránky zobrazují a můžete pomocí toho upravovat a vylepšovat obsah.

Kolik si berou SEO specialisti

SEO specialisti si berou od 500 Kč do 5000 Kč na hodinu, vždy záleží na rozsahu práce a odbornosti, která je třeba.

Kolik stojí SEO

Je extrémně složité říct, kolik vás bude stát SEO. Doporučujeme se případně podívat na naše balíčky pro obsahové weby, abyste si udělali představu. Zde jsou ale příklady cen za jednotlivé práce.

Kolik stojí Analýza klíčových slov

Nejnákladnější jsou analýzy klíčových slov, kvalitní vyjdou minimálně na 30 tisíc, kde část ceny zahrnují náklady na analytické nástroje. Analýza klíčových slov pak zahrnuje i desítky hodin manuální práce, které si výkonný specialista umí sice zjednodušit pomocí různých skriptů, ale i přesto se většinou pod 15 hodin u větších klíčovek nedostane.

Kolik stojí SEO Audit

Další velkou položkou jsou SEO audity, které zahrnují :

  • Technickou analýzu (zkoumá se architektura stránek, provádí se crawling, prochází se stránky s atributem no-index, stránky vracející chybu 404 a mrtvé odkazy na webu, hodnotí se struktura URL a rychlost načítání stránek, včetně analýzy .js a CSS souborů a velikostí obrázků a videí na stránkách + řada dalších aspektů e-shopů apod.),
  • analýzu obsahu (titulky kategorií a produktů, meta titulky a popisky pro vyhledávače, alt texty u obrázků a videí, obsahové stránky a interní prolinkování, pozornost se věnuje také crawl depth, přesměrování, využívání filtrace a zapojení parametrických filtrů pro tvorbu dopadových stránek)
  • analýzu odkazového profilu (zda na web nevedou spamové odkazy, jak vypadá odkazové portfolio)
  • a zjišťuje se, zde je web správně zapojen do systémů jako Google Analytics, Google Search Console, Seznam Webmaster a Bing Webmaster Tool.

Celkově je cílem SEO auditu identifikovat a napravit problémy, které by mohly negativně ovlivnit výkon webu v organickém vyhledávání. Tyto audity stojí mohou stát 5-50 tisíc dle velikosti webu / e-shopu. Průměrná cena je 20 tisíc.

Kolik stojí SEO obsahová strategie

Poslední velkou položkou je tvorba obsahové strategie, která vychází z analýzy klíčových slov. V tomto případě se vychází z analýzy klíčových slov v kombinaci s analýzou konkurence a prioritami firmy. Obsahové strategie většinou vyjdou na 10-20 tisíc.

Poté, co máte hotovou analýzu klíčových slov, SEO audit a obsahovou strategii, měsíční cena už je závislá na tom, kolik chyb je třeba u vás opravit a kolik obsahu budete spolu se SEO specialistou tvořit.

Kolik stojí kvalitní SEO článek

Články lze nakupovat za různé ceny na českém internetu, kde jaký copywriter nebo brigádník vám ho napíše za pár set korun. Většinou ale bude k ničemu. Pokud chcete kvalitní SEO článek, musíte počítat s tím, že to zahrnuje:

  • Mini analýzu klíčových slov,
  • analýzu konkurence,
  • přípravu dokonalé struktury článku,
  • napsání článku,
  • nasázení na web,
  • optimalizace obrázků a odkazů pro SEO,
  • interní prolinkování,
  • přidání do sledovacích SEO nástrojů.

Ceny kvalitních SEO článků se proto pohybují i kolem 3-5 tisíc korun, pokud v tom máte veškeré uvedené služby. Obecně radím, že je lepší jeden kvalitní článek, než deset na které nikdo nikdy z vyhledávačů nepřijde.

Na kolik vyjde SEO měsíčně

Jak už jsme psali výše, pokud už máte hotovou analýzu klíčových slov, SEO audit a obsahovou strategii, měsíční cena plně závisí na tom, kolik chyb je třeba u vás opravit a kolik obsahu budete spolu se SEO specialistou tvořit.

U nás v LK MEDIA měsíčně budgety začínají na 15 tisíc měsíčně, ve kterých máte základní opravy a 3-4 články.

Checklist: Jak napsat kvalitní optimalizovaný článek na WordPressu nebo Shoptetu

Jste copywriter, máte blog, nebo e-shop a chcete tvořit kvalitní články, které budou maximalizovat vaší šanci na získávání organické návštěvnosti? Máme pro vás checklisty z naší dílny, pro WordPress a Shoptet. Za cenu jedné kávy (59 Kč).

Za jak dlouho jsou vidět výsledky SEO

Nějaké výsledky ze SEO jsou obecně nejdříve vidět za 3 měsíce, většinou až za 6 měsíců. Velmi to záleží na kvalitě a autoritě domény, na které se začíná.

Pokud se začíná na nové doméně, vždy to bude trvat minimálně 6 měsíců, než uvidíte nějaké výsledky. Delší dobu trvají i velmi konkurenční témata (hubnutí, děti, gambling) nebo témata týkající se zdraví a financí.

Když se začíná už na nějakou dobu fungujícím e-shopu nebo se tvoří web pro poměrně známou osobnost (známou pro google), můžete vidět výsledky po měsíci i dvou, když je to málo konkurenční sféra.

Záleží taky na tom, kolik práce se udělá. Pokud budete tvořit jen jeden článek měsíčně, nemusíte vidět výsledky ani po půl roce. Optimální je 4-8 článků měsíčně prvních 6 měsíců. U nových domén doporučujeme začít klidně na 8-10.

Výsledky spolupráce za 8 měsíců s klientem 2–4 články měsíčně
Výsledky spolupráce za 8 měsíců s klientem 2–4 články měsíčně

Související články

Okomentovat

Please enter your comment!
Please enter your name here

Zde se nacházíte

MarketingKolik stojí SEO pro web i e-shop a práce SEO specialisty

O autorovi

Lucie Konečná
Lucie Konečnáhttps://www.lkmedia.cz
Cestování miluji úplně od útlého dětství, v naší rodině koluje i historka, že až na své první cestě do zahraničí jsem začala spát celou noc. 😁 Procestovala jsem už víc jak 40 zemí, žila jsem v Kanadě i Mexiku a mým snem je nyní domek v Portugalsku. Živím se online marketingem, miluji knihy, věnuji se ale i hodně sportu, zdravému životnímu stylu a zajímá mě vše kolem spánku. Jsem také provozní ředitelka nanoSPACE.

Nejnovější články na blogu