...

Kolik stojí SEO pro web i e-shop a práce SEO specialisty

Už jste si přečetli náš článek co to je SEO a tipy, jak na něj a prošli jste si SEO nástroje, které k tomu potřebujete a zjistili jste, že to sami asi nedáte? Nebo vás zkrátka zajímá, kolik vás to SEO bude stát? Pak jste na správném místě, zkusíme vám objasnit, na kolik vyjde SEO práce na e-shopu i obsahovém či prezentačním webu. Vysvětlíme, proč jsou ceny, jaké jsou a co by vše měl SEO specialista zvládnout.

Kolik stojí SEO

Obsah článku

Co všechno zahrnuje práce na SEO

SEO je multidisciplinární obor a zahrnuje tzv. technické i obsahové SEO. Málokterá agentura a specialista vám dokáže nabídnout i technické i obsahového SEO, protože obsahové SEO znamená, že SEO specialista musí rozumět i copywritingu. Na to si tedy dejte pozor. Co vše tedy zahrnuje SEO:

Analýza klíčových slov:

Tím by se mělo začít. SEO specialista by měl provést podrobnou analýzu klíčových slov, která identifikuje relevantní klíčová slova a fráze, které potenciální zákazníci používají při vyhledávání vámi prodávaného zboží nebo vámi nabízeného online obsahu.

Z analýzy klíčových slov se vytvoří strategie tvorby obsahu na váš web nebo e-shop. Proč je strategie tak důležitá? SEO specialista vytipuje tzv. málo konkurenční slova, na která se budete zaměřovat ze začátku, aby vás začaly vyhledávače vůbec brát jako autoritu v oboru. Potom, až si nějakou autoritu vybudujete, začnete pracovat na více hledaných ale i konkurenčnějších slovech.

Vzorová analýza klíčových slov: Jak to má vypadat

Na co si dát pozor: Analýzy klíčových slov se často šidí. Pokud vám nějaký „SEO specialista“ dodá pouze pár desítek klíčových slov, které nejsou nijak kategorizované, pravděpodobně neví, co dělá. Bojíte se, že jste nedostali dostatečně komplexní analýzu?

Připravili jsme pro vás vzorovou analýzu klíčových slov ve formátu, v jakém je zpracováváme a používáme my. Analýza klíčových slov je na téma účetnictví. Vzorová klíčovka je zdarma v Discordu pro předplatitele našeho Patreonu.

Tvorba SEO obsahu – a obsahový plán

Obsahový plán blogu je absolutní základ, pokud chcete přistupovat k tvorbě vydělávajícího webu systematicky a efektivně.

Z analýzy klíčových slov má SEO specialista k dispozici, co lidé nejvíce hledají včetně keyword difficulty (KD). Dle toho by měl vypracovat obsahový plán a plán prací na vašem blogu.

💰 Blog, který právě čtete, vydělává měsíčně 130 000 Kč.

A my jsme se rozhodli, že vás naučíme, jak můžete na internetu vydělávat taky.

Obálka e-booku: Jak začít vydělávat online

🎉 Akční cena e-booku

Jen do 30. 7. 2025 můžete získat e-book za 299 Kč místo původních 999 Kč.

Tisíce hodin zkušeností jsme pro vás zabalili do přehledného a akčního návodu.

⏳ Největší úsporu ale získáte díky chybám, které díky e-booku vůbec neuděláte.

299 Kč (sleva 700 Kč do 30. 7. 2025)

Měl by vybírat klíčová slova, která jsou co nejjednodušší – na která je jednoduché se dostat co nejrychleji na první místa ve vyhledávačích. Do toho musíte zvážit ale další věci jako například to, na kterých tématech největší marži (pokud jste e-shop).

Potom se musí tvořit kvalitní, relevantní a atraktivní obsah, který je optimalizovaný na klíčová slova a vyčerpává téma natolik, že čtenáři nemají potřebu jít hledat jiný obsah.

Nejhorší, co se vám může v tomto bodě psát, že vám SEO specialista nebo copywriter bude prodávat podprůměrný obsah, jen aby nějaký obsah byl.

To je k ničemu. SEO obsah musí být nejlepším obsahem na dané téma minimálně na českém internetu. Pokud nevíte, jak má vypadat, napsali jsme na náš Patreon návod, jak na dokonalý SEO článek.

Dejte si také pozor, abyste nedostávali pouze generované články umělou inteligencí. Je v pořádku, když se ChatGPT používá při psaní článku, není ale v pořádku publikovat needitovaný článek. Umělá inteligence je pouze nástroj na zlepšení kvality vašich výstupů, nikdy by ale neměla být braná její práce jako finální a hotová.

Technické SEO

Technické SEO je možná čím dál méně důležité, ale pokud jsou vaše stránky pomalé, nejsou dobře optimalizované pro mobilní zařízení a nemají dobrou strukturu, pak jste penalizováni. I proto je to jedna z prvních věcí, které se řeší. Může totiž velmi rychle pomoci v SEO.

Off-page SEO

Jako off-page SEO se označují aktivity mimo vaši webovou stránku, které pomáhají zlepšit vaše pozice ve vyhledávačích. To znamená sdílení obsahu na sociálních sítích nebo třeba linkbuilding. Linkbuilding je strategie budování zpětných odkazů. To znamená, že na vás budou odkazovat jiné stránky.

🌏 Cestovníček – Dětský průvodce na cesty

Proměňte každou dovolenou v dobrodružství! Cestovníček je zábavný a vzdělávací deník pro děti od 5 do 12 let, který si zamilují na cestách v Česku i v zahraničí.

  • 🔹 Zabaví děti při čekání v restauraci, cestování i na hotelu
  • 🔹 Podporuje tvořivost a zájem o svět kolem
  • 🔹 Uchová vzpomínky z výletů a dovolené
  • 🔹 Okamžitý PDF soubor ke stažení po zaplacení

Co v Cestovníčku najdete?

  • ✅ Místo pro fotky a zápisky z výletu
  • ✅ Hravé úkoly na postřeh a logiku
  • ✅ Bludiště, omalovánky, spojovačky
  • ✅ Zábavné počítání a kreslení
  • ✅ Prostor pro největší zážitky

Cena nyní jen 199 Kč 299 Kč

💳 Koupit Cestovníček

PDF ke stažení ihned po zaplacení

Tím, že na vás odkazují jiné stránky, dávají vyhledávačům signál, že je vaše stránka důležitá. Čím autoritativnější stránka je, tím hodnotnější je ten odkaz.

V případě linkbuildingu si dávejte pozor, aby vám SEO specialisti a linkbuildeři neprodávali odkazy z nekvalitních webů. Linkbuilding má totiž smysl jen tehdy, pokud jsou odkazy kvalitní.

Bez linkbuildingu lze dosáhnout výsledků jen velmi pomalu.

Lokální SEO

Pokud provozujete obchod, restauraci, bar nebo kavárnu, mělo by vás zajímat tzv. lokální SEO. Málokterý SEO specialista se tomu v Česku věnuje, takže možná bude problém sehnat někoho vhodného na spolupráci.

A proč je to důležité? Protože chcete být dohledatelní ve městě či městské části, ve které máte provozovnu. Optimalizace vaší webové stránky pro vyhledávání v konkrétní geografické oblasti je proto stěžejní.

Měření, analýza a optimalizace

SEO je nutné měřit pomocí vhodných SEO nástrojů. Google Analytics a Google Search Console nestačí, protože tam sledujete pouze, jak se hýbou přístupy na váš web ve vyhledávačích.

V SEO nástrojích ale můžete měřit, jak postupujete na konkrétních klíčovýcb slovech nahoru, na kolik klíčových slov už se vaše články a stránky zobrazují a můžete pomocí toho upravovat a vylepšovat obsah.

Kolik si berou SEO specialisti

SEO specialisti si berou od 500 Kč do 5000 Kč na hodinu, vždy záleží na rozsahu práce a odbornosti, která je třeba.

Kolik stojí SEO

Je extrémně složité říct, kolik vás bude stát SEO. Doporučujeme se případně podívat na naše balíčky pro obsahové weby, abyste si udělali představu. Zde jsou ale příklady cen za jednotlivé práce.

Kolik stojí Analýza klíčových slov

Nejnákladnější jsou analýzy klíčových slov, kvalitní vyjdou minimálně na 30 tisíc, kde část ceny zahrnují náklady na analytické nástroje. Analýza klíčových slov pak zahrnuje i desítky hodin manuální práce, které si výkonný specialista umí sice zjednodušit pomocí různých skriptů, ale i přesto se většinou pod 15 hodin u větších klíčovek nedostane.

Kolik stojí SEO Audit

Další velkou položkou jsou SEO audity, které zahrnují :

  • Technickou analýzu (zkoumá se architektura stránek, provádí se crawling, prochází se stránky s atributem no-index, stránky vracející chybu 404 a mrtvé odkazy na webu, hodnotí se struktura URL a rychlost načítání stránek, včetně analýzy .js a CSS souborů a velikostí obrázků a videí na stránkách + řada dalších aspektů e-shopů apod.),
  • analýzu obsahu (titulky kategorií a produktů, meta titulky a popisky pro vyhledávače, alt texty u obrázků a videí, obsahové stránky a interní prolinkování, pozornost se věnuje také crawl depth, přesměrování, využívání filtrace a zapojení parametrických filtrů pro tvorbu dopadových stránek)
  • analýzu odkazového profilu (zda na web nevedou spamové odkazy, jak vypadá odkazové portfolio)
  • a zjišťuje se, zde je web správně zapojen do systémů jako Google Analytics, Google Search Console, Seznam Webmaster a Bing Webmaster Tool.

Celkově je cílem SEO auditu identifikovat a napravit problémy, které by mohly negativně ovlivnit výkon webu v organickém vyhledávání. Tyto audity stojí mohou stát 5-50 tisíc dle velikosti webu / e-shopu. Průměrná cena je 20 tisíc.

Kolik stojí SEO obsahová strategie

Poslední velkou položkou je tvorba obsahové strategie, která vychází z analýzy klíčových slov. V tomto případě se vychází z analýzy klíčových slov v kombinaci s analýzou konkurence a prioritami firmy. Obsahové strategie většinou vyjdou na 10-20 tisíc.

Poté, co máte hotovou analýzu klíčových slov, SEO audit a obsahovou strategii, měsíční cena už je závislá na tom, kolik chyb je třeba u vás opravit a kolik obsahu budete spolu se SEO specialistou tvořit.

Kolik stojí kvalitní SEO článek

Články lze nakupovat za různé ceny na českém internetu, kde jaký copywriter nebo brigádník vám ho napíše za pár set korun. Většinou ale bude k ničemu. Pokud chcete kvalitní SEO článek, musíte počítat s tím, že to zahrnuje:

  • Mini analýzu klíčových slov,
  • analýzu konkurence,
  • přípravu dokonalé struktury článku,
  • napsání článku,
  • nasázení na web,
  • optimalizace obrázků a odkazů pro SEO,
  • interní prolinkování,
  • přidání do sledovacích SEO nástrojů.

Ceny kvalitních SEO článků se proto pohybují i kolem 3-5 tisíc korun, pokud v tom máte veškeré uvedené služby. Obecně radím, že je lepší jeden kvalitní článek, než deset na které nikdo nikdy z vyhledávačů nepřijde.

Na kolik vyjde SEO měsíčně

Jak už jsme psali výše, pokud už máte hotovou analýzu klíčových slov, SEO audit a obsahovou strategii, měsíční cena plně závisí na tom, kolik chyb je třeba u vás opravit a kolik obsahu budete spolu se SEO specialistou tvořit.

U nás v LK MEDIA měsíčně budgety začínají na 15 tisíc měsíčně, ve kterých máte základní opravy a 3-4 články.

Checklist: Jak napsat kvalitní optimalizovaný článek na WordPressu nebo Shoptetu

Jste copywriter, máte blog, nebo e-shop a chcete tvořit kvalitní články, které budou maximalizovat vaší šanci na získávání organické návštěvnosti? Máme pro vás checklisty z naší dílny, pro WordPress a Shoptet. Za cenu jedné kávy (59 Kč).

Za jak dlouho jsou vidět výsledky SEO

Nějaké výsledky ze SEO jsou obecně nejdříve vidět za 3 měsíce, většinou až za 6 měsíců. Velmi to záleží na kvalitě a autoritě domény, na které se začíná.

Pokud se začíná na nové doméně, vždy to bude trvat minimálně 6 měsíců, než uvidíte nějaké výsledky. Delší dobu trvají i velmi konkurenční témata (hubnutí, děti, gambling) nebo témata týkající se zdraví a financí.

Když se začíná už na nějakou dobu fungujícím e-shopu nebo se tvoří web pro poměrně známou osobnost (známou pro google), můžete vidět výsledky po měsíci i dvou, když je to málo konkurenční sféra.

Záleží taky na tom, kolik práce se udělá. Pokud budete tvořit jen jeden článek měsíčně, nemusíte vidět výsledky ani po půl roce. Optimální je 4-8 článků měsíčně prvních 6 měsíců. U nových domén doporučujeme začít klidně na 8-10.

Výsledky spolupráce za 8 měsíců s klientem 2–4 články měsíčně
Výsledky spolupráce za 8 měsíců s klientem 2–4 články měsíčně

Tipy a triky na vašu dovolenku

Neplaťte zbytočne veľa za letenky

Letenky hľadajte na Kayaku. Je to náš obľúbený vyhľadávač, pretože prehľadáva webové stránky všetkých leteckých spoločností a vždy nájde to najlacnejšie spojenie.

Rezervujte si ubytovanie rozumne

Najlepšie skúsenosti s hľadaním ubytovania (od Aljašky až po Maroko) máme s Booking.com, kde bývajú hotely, apartmány aj celé domy najlacnejšie a v najširšej ponuke.

Nezabudnite na cestovné poistenie

Kvalitné cestovné poistenie vás ochráni pred chorobou, úrazom, krádežou alebo zrušením letov. Pár návštev nemocníc v zahraničí už máme za sebou, takže vieme, aké dôležité je mať poriadne poistenie.

Kde sa poisťujeme my: SafetyWing (najlepšie pre všetkých) a TrueTraveller (na extra dlhé cesty).

Prečo neodporúčame žiadnu slovenskú poisťovňu? Pretože majú príliš veľa obmedzení. Stanovujú limity na počet dní v zahraničí, pri cestovnom poistení cez kreditnú kartu často vyžadujú, aby sa zdravotné výdavky platili len danou kartou, a často obmedzujú počet návratov na Slovensko.

Nájdite tie najlepšie zážitky

Get Your Guide je obrovské online trhovisko, kde si môžete rezervovať komentované prechádzky, výlety, skip-the-line vstupenky, sprievodcov a mnoho ďalšieho. Vždy tam nájdeme niečo extra zábavné!

Tipps und Tricks für deinen Urlaub

Zahle nicht zu viel für Flugtickets

Suche Flüge auf Kayak. Es ist unsere Lieblingssuchmaschine, weil sie die Webseiten aller Fluggesellschaften durchsucht und immer die günstigste Verbindung findet.

Buche deine Unterkunft clever

Die besten Erfahrungen bei der Suche nach Unterkünften (von Alaska bis Marokko) haben wir mit Booking.com gemacht, wo Hotels, Apartments und ganze Häuser meist am günstigsten und in der größten Auswahl verfügbar sind.

Vergiss die Reiseversicherung nicht

Eine gute Reiseversicherung schützt dich vor Krankheit, Unfall, Diebstahl oder Flugstornierungen. Wir haben bereits einige Krankenhausbesuche im Ausland hinter uns, daher wissen wir, wie wichtig es ist, eine solide Versicherung abgeschlossen zu haben.

Wo wir uns versichern: SafetyWing (am besten für alle) und TrueTraveller (für extra lange Reisen).

Warum empfehlen wir keine deutsche Versicherung? Weil sie zu viele Einschränkungen haben. Sie setzen Limits für die Anzahl der Tage im Ausland, verlangen bei Kreditkarten-Reiseversicherungen oft, dass medizinische Kosten nur mit dieser Karte bezahlt werden, und begrenzen häufig die Anzahl der Rückreisen nach Deutschland.

Finde die besten Erlebnisse

Get Your Guide ist ein riesiger Online-Marktplatz, auf dem du geführte Spaziergänge, Ausflüge, Skip-the-Line-Tickets, Touren und vieles mehr buchen kannst. Dort finden wir immer etwas besonders Spaßiges!

Wskazówki i triki na Twój urlop

Nie przepłacaj za bilety lotnicze

Szukaj lotów na Kayaku. To nasza ulubiona wyszukiwarka, ponieważ przeszukuje strony wszystkich linii lotniczych i zawsze znajduje najtańsze połączenie.

Rezerwuj noclegi mądrze

Najlepsze doświadczenia w wyszukiwaniu noclegów (od Alaski po Maroko) mieliśmy z Booking.com, gdzie hotele, apartamenty i całe domy są zwykle najtańsze i dostępne w najszerszej ofercie.

Nie zapomnij o ubezpieczeniu podróżnym

Dobre ubezpieczenie podróżne ochroni Cię przed chorobą, wypadkiem, kradzieżą lub anulowaniem lotów. Odwiedziliśmy już kilka szpitali za granicą, więc wiemy, jak ważne jest mieć porządne ubezpieczenie.

Gdzie się ubezpieczamy: SafetyWing (najlepsze dla wszystkich) i TrueTraveller (na wyjątkowo długie podróże).

Dlaczego nie polecamy żadnego polskiego ubezpieczyciela? Ponieważ mają zbyt wiele ograniczeń. Ustalają limity liczby dni za granicą, w przypadku ubezpieczenia z karty kredytowej wymagają często opłacania kosztów leczenia tylko daną kartą i często ograniczają liczbę powrotów do Polski.

Znajdź najlepsze atrakcje

Get Your Guide to ogromny rynek online, gdzie możesz zarezerwować spacery z przewodnikiem, wycieczki, bilety skip-the-line, oprowadzania i wiele więcej. Zawsze znajdujemy tam coś dodatkowo fajnego!

Tips and Tricks for Your Vacation

Don’t Overpay for Flights

Search for flights on Kayak. It’s our favorite search engine because it scans the websites of all airlines and always finds the cheapest connection.

Book Your Accommodation Smartly

The best experiences we’ve had when looking for accommodation (from Alaska to Morocco) are with Booking.com, where hotels, apartments, and entire houses are usually the cheapest and most widely available.

Don’t Forget Travel Insurance

Good travel insurance will protect you against illness, accidents, theft, or flight cancellations. We’ve had a few hospital visits abroad, so we know how important it is to have proper insurance arranged.

Where we insure ourselves: SafetyWing (best for everyone) and TrueTraveller (for extra-long trips).

Why don’t we recommend any Czech insurance company? Because they have too many restrictions. They set limits on the number of days abroad, travel insurance via a credit card often requires you to pay medical expenses only with that card, and they frequently limit the number of returns to the Czech Republic.

Find the Best Experiences

Get Your Guide is a huge online marketplace where you can book guided walks, trips, skip-the-line tickets, tours, and much more. We always find some extra fun there!

Tipy a triky pro vaší dovolenou

Nepřeplácejte za letenky

Letenky hledejte na Kayaku. Je to náš nejoblíbenější vyhledávač, protože prohledává webové stránky všech leteckých společností a vždy najde to nejlevnější spojení.

Rezervujte si ubytování chytře

Nejlepší zkušenosti při vyhledávání ubytování (od Aljašky až po Maroko) máme s Booking.com, kde bývají hotely, apartmány i celé domy nejlevnější a v nejširší nabídce.

Nezapomeňte na cestovní pojištění

Kvalitní cestovní pojištění vás ochrání před nemocí, úrazem, krádeží nebo stornem letenek. Pár návštěv nemocnic jsme v zahraničí už absolvovali, takže víme, jak se hodí mít sjednané pořádné pojištění.

Kde se pojišťujeme my: SafetyWing (nejlepší pro všechny) a TrueTraveller (na extra dlouhé cesty).

Proč nedoporučujeme nějakou českou pojišťovnu? Protože mají dost omezení. Mají limity na počet dnů v zahraničí, v případě cestovka u kreditní karty po vás chtějí platit zdravotní výdaje pouze danou kreditní kartou a často limitují počet návratů do ČR.

Najděte ty nejlepší zážitky

Get Your Guide je obří on-line tržiště, kde si můžete rezervovat komentované procházky, výlety, skip-the-line vstupenky, průvodce a mnoho dalšího. Vždy tam najdeme nějakou extra zábavu!

Související články

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte prosím svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Zde se nacházíte

MarketingKolik stojí SEO pro web i e-shop a práce SEO specialisty

O autorovi

Lucie Konečná
Lucie Konečnáhttps://www.lkmedia.cz
Cestování miluji úplně od útlého dětství, v naší rodině koluje i historka, že až na své první cestě do zahraničí jsem začala spát celou noc. 😁 Procestovala jsem už víc jak 40 zemí, žila jsem v Kanadě i Mexiku a mým snem je nyní domek v Portugalsku. Živím se online marketingem, miluji knihy, věnuji se ale i hodně sportu, zdravému životnímu stylu a zajímá mě vše kolem spánku. Jsem také provozní ředitelka nanoSPACE.

Nejnovější články na blogu