SEO nástroje jsou dobrým kamarádem každého SEO specialisty, ale i schopného copywritera. Osobně nejvíce používám Ahrefs, ale ten je poměrně drahý. Další náš nejpoužívanější nástroj je určitě Collabim, který je skvělý pro každodenní práci na obsahu. Existují ale i další nástroje, bez kterých bychom se neobešli, jako je například Marketing Miner nebo Ahrefs. Níže najdete 10 tipů na nejlepší SEO nástroje a také na ty nejpoužívanější na českém trhu.
Kde začít se SEO
Pokud se SEO úplně začínáte, doporučujeme, abyste navštívili náš článek o tom, co to je SEO. V článku vysvětlujeme, k čemu SEO je a jak přesně funguje. Potom si určitě přečtěte 13 jednoduchých tipů, jak dělat SEO.
Marketing Miner
Marketing Miner je český SEO a marketingový nástroj, který poskytuje širokou škálu funkcí pro analýzu dat a optimalizaci webových stránek. Obsahuje celou řadu modulů, které umožňují zobrazovat různá data o:
- doménách
- klíčových slovech
- konkrétních URL.
Jedním kliknutím se dozvíte, jaká klíčová slova vodí vaší konkurenci největší návštěvnost, který obsah je na doméně nejlepší nebo jaké největší konkurenty doména má.
Marketing Miner umožňuje dělat i analýzy na větších datasetech. Pokud zpracováváte analýzu klíčových slov, můžete využít tzv. minery, které vám ke klíčovým slovům nahraným do aplikace (třeba v excelu) jsou schopní zjistit:
- hledanost klíčového slova
- pozice vybrané domény na klíčová slova
- konkurenčnost klíčových slov
- návrhy dalších příbuzných klíčových slov
- a mnoho dalšího.
Collabim – oblíbený český SEO nástroj
Collabim je další český SEO nástroj a má podobné funkce jako Marketing Miner, ale vyniká především v kontinuální práci se SEO. Do Collabimu můžete nahrát desetitisíce klíčových slov a Collabim se každých 14 dní podívá, na jakých pozicích ve vyhledávačích váš web na daná klíčová slova vyskakuje.
Velmi užitečnou funkcí Collabimu je Svatý grál – report, který vám do excelu nasype všechna klíčová slova, na která se vámi vybraná doména umisťuje ve vyhledávačích. Skvěle se tak dá sledovat obsahová strategie konkurence.
Zároveň lze v Collabimu dlouhodobě sledovat výkon více domén najednou.
Ahrefs – nejvýkonnější SEO nástroj
Ahrefs je SEO nástroj zaměřený na porovnávání domén a hledání příležitostí ve vyhledávačích. Má skvělé datasety o odkazech napříč weby. Ahrefs často používáme na analýzu odkazového profilu domény (jaké weby a jak často na doménu odkazují) a pro analýzu konkurence.
💰 Blog, který právě čtete, vydělává měsíčně 130 000 Kč.
🎉 Akční cena e-booku
Jen do 30. 7. 2025 můžete získat e-book za 299 Kč místo původních 999 Kč.
⌛ Tisíce hodin zkušeností jsme pro vás zabalili do přehledného a akčního návodu.
⏳ Největší úsporu ale získáte díky chybám, které díky e-booku vůbec neuděláte.
Ahrefs poskytuje o všech doménách všechna data, která o nich zná, takže velmi jednoduše zjistíte, jakou strategii daný web používá pro budování zpětných odkazů, jaká témata má ve vyhledávání nejsilnější a jak se vůbec na přední příčky vyhledávačů dostal (jestli poctivou prací, nebo spíš podvodnými praktikami).
Ahrefs vykresluje data také do grafů, díky kterým lze odhadnout, jak si web vede v průběhu let. Často tímto způsobem odhalíme obsahové příležitosti – narazíme na web, který je sice silný na nějaké téma, ale roky se o něj nikdo nestará a pomalu z vyhledávačů mizí. My jeho téma přebíráme a aktivitou se dostáváme nad něj.
O Ahrefs píše výborně Zdeněk Dvořák.
Semrush
Semrush je populární zahraniční SEO nástroj, který poskytuje širokou škálu funkcí pro analýzu klíčových slov, sledování pozic, analýzu konkurence, správu zpětných odkazů a další. Pro zahraničí je skvělý. Semrush umí češtinu, ale obecně patří mezi dražší nástroje a výše zmíněné nástroje jsou pro český trh lepší.
Answerthepublic
Answerthepublic.com je v ČR poměrně neobjevená služba, ale my jsme z ní nadšení. Po zadání 1-2 klíčových slov pro vás provede malou analýzu klíčových slov. Umí česky. Zjistí, jaká další klíčová slova s tématem souvisí a zobrazí je do přehledných kruhů a tabulek, z kterých během několika minut vymyslíte vymazlenou osnovu článku.
Sitebulb
Sitebulb je nástroj, který pro vás umí automatizovaně provést poměrně podrobnou technickou i obsahovou analýzu jakéhokoliv webu. Běží jako software na počítači (Windows i Mac) a výsledkem jsou podrobné reporty ze všech oblastí SEO.
Ačkoliv je Sitebulb jednoduchý na používání a tvoří hezké report, nejdůležitější je vaše interpretace a to, jak SEO opravdu rozumíte. Jenom tak dokážete doporučení převést do praxe.
Screaming Frog
Screaming Frog je podobný nástoj jako Sitebulb, ale méně vizuální a více zaměřený na sběr dat a obecně zvládne zpracovat větší weby (500 000 URL+), než Sitebulb.
Google Search Console
Search Console od Googlu je naprostý základ, který by měl používat každý, kdo se snaží o organickou návštěvnost. Search Console ukazuje, jak se vašemu webu daří ve vyhledávačích, přes jaká klíčová slova se lidé z Googlu na váš web proklikávají a kde byste se ještě mohli zlepšit.
Má také základní technickou analýzu a napoví vám, pokud se Googlu něco na vašem webu nezdá.
Seznam Webmaster
Seznam Webmaster je podobný nástroj jako Google Search Console, ale pro český Seznam.
PageSpeed Insights
PageSpeed Insights je bezplatný nástroj od Googlu, který analyzuje technickou stránku vašeho webu a nabízí doporučení, jak zlepšit jeho výkon a uživatelskou přívětivost.
Jak se snadno a rychle naučit SEO?
Přečtěte si nejprve našich 13 velmi jednoduchých tipů, jak dělat SEO tak, že ho zvládne každý. Pokud pracujete na Shoptetu, natočili jsme pro vás minikurz, jak na SEO na Shoptetu, kde vysvětlujeme i práci s některými výše zmíněnými SEO nástroji.
Bonus pro Patrony: 17 nejčastějších chyb při práci na SEO
Pro předplatitele našeho Patreonu jsme natočili video s popisem sedmnácti nejčastějších a nejdůležitějších chyb, které majitelé e-shopů, blogeři i markeťáci dělají při práci na obsahovém SEO nejčastěji.
Checklist: Jak napsat kvalitní optimalizovaný článek na WordPressu nebo Shoptetu
Jste copywriter, máte blog, nebo e-shop a chcete tvořit kvalitní články, které budou maximalizovat vaší šanci na získávání organické návštěvnosti? Máme pro vás checklisty z naší dílny, pro WordPress a Shoptet. Za cenu jedné kávy (59 Kč).
Kdo mi pomůže se SEO?
SEO se zabývají tzv. SEO specialisti. Pokud máte zájem, můžete nás kontaktovat. ☺️
Tipy a triky pro vaší dovolenou
Nepřeplácejte za letenky
Letenky hledejte na Kayaku. Je to náš nejoblíbenější vyhledávač, protože prohledává webové stránky všech leteckých společností a vždy najde to nejlevnější spojení.
Rezervujte si ubytování chytře
Nejlepší zkušenosti při vyhledávání ubytování (od Aljašky až po Maroko) máme s Booking.com, kde bývají hotely, apartmány i celé domy nejlevnější a v nejširší nabídce.
Nezapomeňte na cestovní pojištění
Kvalitní cestovní pojištění vás ochrání před nemocí, úrazem, krádeží nebo stornem letenek. Pár návštěv nemocnic jsme v zahraničí už absolvovali, takže víme, jak se hodí mít sjednané pořádné pojištění.
Kde se pojišťujeme my: SafetyWing (nejlepší pro všechny) a TrueTraveller (na extra dlouhé cesty).
Proč nedoporučujeme nějakou českou pojišťovnu? Protože mají dost omezení. Mají limity na počet dnů v zahraničí, v případě cestovka u kreditní karty po vás chtějí platit zdravotní výdaje pouze danou kreditní kartou a často limitují počet návratů do ČR.
Najděte ty nejlepší zážitky
Get Your Guide je obří on-line tržiště, kde si můžete rezervovat komentované procházky, výlety, skip-the-line vstupenky, průvodce a mnoho dalšího. Vždy tam najdeme nějakou extra zábavu!